Felül kell vizsgálni a fővárosi parkolási rendszert, a várakozási zónákat és díjakat, valamint az alanyi jogú ingyenes lakossági parkolást - többek között ez szerepel a Budapesti Mobilitási Terv 2030 című anyagban, amely számos közlekedési intézkedést irányoz elő, többek között a dugódíj bevezetését, valamint a parkolási helyzet módosítását. A főváros legbelső részein például kevesebb parkolóhelyet irányoz elő.
"A belső területeken szűkíteni kell a célforgalmi (közterületi) parkolókapacitást, bevezetve a várakozási igényeket szabályozó, rövid idejű, a keresleti és kínálati viszonyokhoz illeszkedő árazású közterületi parkolást. A gépjárműtárolás helye ne a közterület legyen" - derül ki a tervezetből.
Megkerestük e-mailben a Fővárosi Önkormányzatot, hogy pontosan milyen változtatásokat szeretnének a tervezet alapján, például az alanyi jogú ingyenes lakossági ingyenes parkolásnál. Továbbá lesznek-e kedvezményes parkolási tarifák, mely kerületekben csökkentenék a parkolóhelyek számát és a változtatásokra mikor kerül sor. A kérdéseinkre eddig nem kaptunk választ, ha azok megérkeznek, frissítjük a cikket.
Tarlós egységesítene
Tarlós István főpolgármester régóta elégedetlen a budapesti parkolási helyzettel. Még múlt év végén azt nyilatkozta, hogy a tervezett budapesti fejlesztések között szerepel új p+r parkolók létesítése. Tarlós valaszonline.hu-nak pedig idén márciusban azt nyilatkozta, hogy az Orbán Viktor miniszterelnökkel kötött tavalyi megállapodásának eredetileg 16 pontja volt, ebből 15 teljesült, de a parkolás rendbetételét a kormányfő "nem tudta teljesíteni". Tarlós ugyanis szívesen megváltoztatná az állapotokat, mert nem ért egyet azzal, hogy huszonháromféleképpen működik a parkolás a fővárosban.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen változtatásokra kerül sor a budapesti parkolásban, de az elképzelhető, hogy az őszi önkormányzati választások után már összeáll majd egy új koncepció.