A GVH tavaly márciusban több mint 22 millió forintos bírságot szabott ki a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóira, miután a terméket széles körben, többek között számos ismert hazai influenszeren keresztül népszerűsítették annak ellenére, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ az egészségügyi kockázatai miatt kitiltotta a forgalomból.
A két érintett vállalkozás a Fővárosi Törvényszékhez fordult a GVH határozatával szemben. A bíróság pedig most jogerősen a versenyhatóság javára ítélt – megerősítve, hogy a fogfehérítő reklámjai összesen 11 különböző módon sértették meg a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, és ötféleképpen az uniós ágazati szabályozást.
Termékek, amelyek közegészségügyi kockázatot hordozhatnak
Az ítéletre reagálva a GVH jelezte, hogy továbbra is kiemelten figyeli a hazai véleményvezér-reklámgyakorlatok tisztességességét, különösen azon termékek tekintetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak.Norbi Update, az állatorvosi ló
A bíróság döntése újabb megerősítését jelenti a GVH törekvésének – jelezte a hatóság –, a közösségi oldalakon felbukkanó reklámok tisztességességének biztosítására, ahogy az legutóbb a Norbi Update élelmiszerek esetében feltárult.
A Napi.hu többször is beszámolt a Norbi Update ügyéről. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Norbi Update termékek forgalmazója több szempontból is megtévesztette a fogyasztókat, többek között a termékek hatásairól, összetételéről, illetve a diéták eredményességéről – közölte szombaton a versenyhivatal.
A vállalkozás együttműködött a hatósággal és elismerte a jogsértést, 40 millió forintra mérsékelték ezzel a bírságot.
Az már a történet folytatása, hogy a cég részletfizetést kért és kapott a 40 millió forintos bírság befizetésére, ugyanakkor Schobert Norbert már a legelső részletet sem teljesítette határidőre, ezért a GVH-nak el kellett rendelnie a teljes bírságösszeg végrehajtását.