Idén is lezajlott Autós Nagykoalíció (ANK) és az Autószerelők Országos Egyesülete (AOE) által minden tanévben megrendezett Autós Szakmák Tanulmányi Versenye (ASZTV), ahol 23 szakképző intézményből több mint 250 tanuló mérte össze tudását.
A verseny kapcsán Knezsik István, az ANK, valamint a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke az Indexnek elmondta: 

fontos, hogy minél több fiatal válassza ezt a szakmát és Magyarországon legyenek Európa legjobb járműipari egyetemei.

Az MGE vezetője szerint meg kell változtatni azt a felfogást, ami egyszerű fizikai munkaként értelmezi a járművek javítását és karbantartását. A technológia fejlődésével  autószerelő szakma is egyre differenciáltabbá válik, jellemzően külön szakember végzi:
  • a mechatronikai javításokat 
  • az elektromos autók világában elengedhetetlen erősáramú villanyszerelést
  • a diagnosztika területén végzett informatikai ellenőrzéseket

Nem tudják hogyan pótolni a hiányt 

Az autószerelők és karbantartók, a szakképzési rendszerben gépjármű-mechatronikai technikusok képzése 40 magyar oktatási központban is elérhető.
Egy tanévben országos szinten megközelítőleg ezer diák kezdi meg tanulmányait valamely járműjavítói, -karbantartói szakon, ám közülük mindössze 120-150 fő szeretne a szakmában maradni. A járműipari szereplők a relatíve magasnak mondható fizetéssel igyekeznek a fiatalokat a pályán tartani:

jelenleg akár havi nettó egymillió forintot is kereshet egy járműjavító.

Magyarországon 32 ezer fő tevékenykedik a járműjavító, -karbantartó területen alkalmazottként, illetve vállalkozóként. Knezsik István szerint az elöregedő szakmából távozók pótlásához évi 700-ra kellene felduzzasztani az utánpótlás-létszámát.