Egyértelmű, hogy manapság már nem "sikk" fizikai munkát végezni, pedig enélkül szinte leállna a mindennapi élet. Égető probléma, hogy egyes kiemelt régiók munkaerőhiánnyal küzdenek és komoly kihívást és országos problémát jelent a fizikai munkások toborzása, és kölcsönzése, illetve a jó munkaerő megtartása.
A probléma érzékeltetésére először regionális szinten, Miskolcon aktiválták a Köszönjük Neked! kampányt 2014 végén, amely során fotósorozatban mutatták be a helyi cégek fizikai munkásait. Ez a program akkor nagyon sokat jelentett a fizikai munkavállalóknak és munkáltatóiknak, így megszületett az ötlet, hogy legyen a kampány országos. A program szervezőinek célja, hogy átformálják a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és a Köszönjük Neked! kampány keretében megköszönjék értékes munkájukat.
A szeptemberben indult országos kampány során a programhoz csatlakozó cégek maguk javasolják azt a kollégájukat, akit a vállalat arcaként szeretnének bemutatni, és aki nemcsak az elmúlt időszakban, de a jövőben is képviselheti a kollégákat. A hat állomáson - Győr, Pécs, Szolnok, Veszprém/Ajka, Tatabánya, Budapest - több mint 82 ezer munkavállalót foglalkoztató 102 cég csatlakozott a kampányhoz, így több mint 100 fizikai munkavállaló arcát és inspiráló történetét ismerhettük meg. A Köszönjük Neked! plakátok a Keleti pályaudvar Lotz-termében láthatóak mától egészen december 22-ig.
Többek, mint puszta emberi erőforrás
A kampányhoz idén csatlakozott a MÁV-csoport is, amelynél a közel 38 ezer munkavállaló több mint kétharmada dolgozik fizikai munkakörben. "Sok évet ledolgoztam már és tudom, hogy fontos az emberi szó, az elismerés és a köszönet kinyilvánítása. Ezek az aprónak tűnő dolgok is hozzájárulnak ahhoz, hogy megbecsülve érezzük magunkat a közösségben, ahol mindenkinek megvan a maga szerepe, munkafolyamata. Így lesz a sok kicsiből egy nagy működő dolog" - mondta Boronkai Gergő, kocsirendező, a MÁV egyik munkatársa, a Köszönjük Neked! kampány egyik budapesti nagykövete
"Fontos, hogy ne csak számokként, statisztikai adatokként lássák a fizikai munkásokat, hanem személyes történetekként és arcokként, akik minden nap csodát tesznek és megkönnyítik az életünket. A célunk az volt, hogy átformáljuk a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és felhívjuk a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére. Látva a csatlakozó cégek számát és a visszajelzéseket, úgy gondolom, hogy sikerült elindítani egy pozitív folyamatot"- mondta Vidó Csilla, a HRC Group Köszönjük Neked! kampány ügyvezető igazgatója.