Karácsony Gergely közölte, szerintük rossz sorrend, hogy a kormány először egy államközi megállapodásban kijelöli a beruházót, majd utána tárgyal arról, mit valósítsanak meg.
Amellett, hogy a fejlesztésben az állam mint finanszírozó és tulajdonos vesz részt, nagyon helytelen lenne a főváros vezetése és a budapestiek nélkül döntéseket hozni, hangsúlyozta a főpolgármester.
Kijelentette: minden politikai és jogi lehetőséget megragadnak azért, hogy a politikai szándékot összeegyeztessék a koncepcionális terveikkel, amelyek alapján az érintett területen egy kompakt, zöld városrész jönne létre 8-10 ezer lakással és 30-40 hektár városi közparkkal.
A főpolgármester kitért arra is, hogy lefolytatnának egy újabb budapesti lakógyűlést, amelyen például foglalkoznának azzal, hogy milyen magas lehet egy épület, vagy hogyan lehet megvédeni a Hősök tere látványát. Tehát a lakógyűlés mandátumot adhatna a városvezetésnek a Rákosrendezőre tervezett városrésszel kapcsolatos tárgyalásokhoz.
Karácsony Gergely ezt látná inkább Rákosrendezőn
Karácsony Gergely elmondta, a fővárosi önkormányzat korábbi koncepcionális előkészítő anyagai szerint Rákosrendezőn elsősorban kompakt, vegyes funkciókkal rendelkező városrészt kellene létrehozni zöld területtel és jó közlekedési kapcsolatokkal.
A főváros javaslata szerint az érintett területen 8-10 ezer lakás épülhetne, és ezek nem luxuslakások lennének. A cél az, hogy legyen megfizethető lakhatás.
A fővárosi koncepció szerint a városrész közparkjában a Rákos-patak vízéből felduzzasztott tó is lenne, továbbá kiemelt figyelmet kellene fordítani az ottani védett épületek megújítására. Az elképzelés szerint a Vasúttörténeti Parkot fejlesztenék és integrálnák az új városnegyedbe.
Magasház a területen csak akkor lenne építhető, ha a látványvizsgálat igazolja, hogy a tervezett épület látványa nem veszélyezteti Budapest városképénének harmóniáját.
A koncepció számol a vasúthálózat fejlesztésével, új intermodális csomópontok kiépítésével, valamint rámutat arra, hogy az 1-es metró és a 3-as villamos meghosszabbítása kellően ki tudná szolgálni az új városnegyed közlekedését.
Itt most lenne egy történelmi lehetőség arra, hogy Budapest és Magyarország megismerje az első valóban kompakt városmodellt
– fogalmazott Karácsony Gergely.
(via MTI)