A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a fővárosban és az agglomerációban koordinálja az állam különböző fejlesztési, beruházási feladatait. Egy olyan szakmai műhelyként működnek, amely támogatja a kormány döntéseit és a kormányzati munkát a Fővárosi Közfejlesztési Tanácsban. A BFK semmilyen hatáskört nem fog elvonni az önkormányzatoktól. "Nem szeretnénk gyámkodni sem a főváros, sem más önkormányzat fölött" - mondta.
Budapesten a klímaváltozáshoz leginkább a közlekedés által kibocsátott szennyezőanyagok járulnak hozzá. "Rengeteg ember betegszik meg ezektől, elsősorban tüdőmegbetegedésekről van szó. A helyzet - a gazdaság teljesítménye nyomán - romlik, mert egyre több ember engedheti meg magának az autóvásárlást, és ha nem versenyképes a tömegközlekedés, vagy az emberek nem érzik annak, akkor autózni fognak. Ennek eredményeként 5 százalékkal nőtt az autók száma Budapesten és Pest megyében, nagyjából egymillió kétszázezer autó van az utakon. Ez fenntarthatatlan.
Az ingázást a HÉV vonalak fejlesztésével is csökkentenék, és ez nemcsak azoknak jó, akik így járnak munkába, hanem a belvárosiaknak is."Tíz ingázóból ugyanis csak három tömegközlekedik, de ha ezt az arányt meg tudnák változtatni, akkor tízezerszám tűnnének el az autók Budapestről. Persze ez évtizedes munka" - tette hozzá.
Nekem az az álmom hogy előbb-utóbb legyen egy olyan közös bérlet, amellyel a BKK, a MÁV, a MÁV-HÉV és a Volán szolgáltatásait egyben lehessen igénybe venni
- idézi a cégvezetőt az Infostart.