Hans-Peter Siebenhaar cikkében az Igazi Csíki Sör gyártója és a holland Heineken közötti vitával, illetve a budapesti 4-es metró építéséről az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által készített jelentéssel kapcsolatban azt írta, hogy Orbán Viktor "jobboldali populista" kormánya "ismét külföldi nagyvállalatokat vett célkeresztbe, hogy politikai erőt mutasson", amitől a 2018-as parlamenti választásokra tekintve választói támogatottságának növekedését reméli - írja az MTI.
A külföldi befektetők körében "erősödik az aggodalom" amiatt, hogy a kormány keményebben lép fel velük szemben - vélte a Handelsblatt tudósítója. (Az utóbbi napokban többször is bekerült a külföldi sajtóba Orbán, erről például itt és itt is írtunk.)
A német gazdaság egy meg nem nevezett budapesti képviselőjét idézve kiemelte, hogy a kormány "átállt a kampányüzemmódra", és nem folytat "átlátható párbeszédet". Ezért a külföldi cégek a választási kampány közeledése miatt "további meglepetésekre" számítanak - írta a német üzleti lap.