A magyar emberek érdekeit védi a kormány húszpontos élelmiszerbiztonsági akcióterve, elősegítve az élelmiszerek minőségének javítását, a vásárlói tudatosság fejlesztését és a hatósági tevékenység hatékonyságának növelését - mondta Fazekas Sándor földművelésügyi minisztere egy vidéki rendezvényen az MTI tudósítása szerint.
Fazekas fontosnak nevezte, hogy az élelmiszerek nagy részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból. Mindez további munkahelyeket teremt és segíti a gazdák megélhetését is. Azt szeretné elérni a kormány, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak - mondta az agrártárca vezetője
Kapcsolódó
A kormány döntése értelmében egy komplex kampány indul, erősítve a minőségi termelés szabályozását - mondta a miniszter. Fontosnak nevezte egy olyan minősítési rendszer kialakítását, amely segíti az élelmiszerek közötti eligazodást. Bővítik és fejlesztik a hatósági szakértői munkát, az ellenőrzéseket, és támogatják az élelmiszerek megkülönböztetésére alkalmas önkéntesen alkalmazható eszközök, védjegyek elterjesztését.
Szintén feladat az élelmiszerek S-QR kód védjegyének megtervezése és létrehozása. Ez lehetővé teszi, hogy a legkorszerűbb számítástechnikai eszközökkel lehessen információkat gyűjteni az élelmiszerekről - mondta a miniszter. A következő időszakban kampányt indítanak a vásárlók tájékozottságának növelésére. Ezt szóróanyagok, kiadványok és képzések szolgálják majd. Az iskolai oktatásban is szerepet kap az élelmiszerek megismerése - idézte a minisztert az MTI.
A 2019-ig tartó "kampány" forrásigénye összesen mintegy kétmilliárd forint: 2017-ben 150 millió forintot, 2018-ban egymilliárd forintot, 2019-ben pedig több mint 700 millió forintot költenek erre. Néhány hónap múlva a munkának már jól látható eredményei lesznek - mondta az agrártárca vezetője, aki szerint a magyar termékek arányát szeretnék tovább növelni a kiskereskedelmi forgalomban: míg 2010-ben ez 30 százalék volt, idén már 60 százalék.