Nagy segítséget adhatnak a telematikai cégek a cégautók üzemeltetéséhez, ennek költsége 15 százalékkal mérsékelhető, ha a vállalatok hozzájuk fordulnak - derül ki a Világgazdaság cikkéből. A járművekből kinyert, majd egy telematikai eszközön át az informatikai felhőbe juttatott adatokat e cégek elemzik, és jelentést készítenek belőlük - mondta Nagy Zsolt, a magyar tulajdonú Inventure Automotive vezérigazgatója.
Elemzést készítenek a járműhasználat korábbi adataiból, előrejelzést a várható költségekről, illetve azonnali jelzést, lényegében riasztást adnak arról, mivel jár például nagy fékezés, az erőteljes gyorsulás vagy a motor hidegen történő üzemeltetése.
Magyarországon 8-10 telematikai cég szolgálja ki a flottákat. Egy vállalat elláthat 20–50 ezer járművet is, ami a flották nagyságától függően 100-120 ügyfelet jelenthet. A telematikai szolgáltatások hazai havidíja egy járműre vetítve és a csomag összetételétől függően 1500 forintnál kezdődik, és 7-9 ezer forintnál végződik.
Mint egy lány
A kinyert adatoknak számtalan újfajta felhasználási módja van. Ilyen a használatalapú biztosítás, amikor a biztosítási díjat annak alapján szabják meg, hogy a járművezető hogyan használja az autót. Ennek egy speciális esete a Vezess úgy mint egy lány! szolgáltatás, amelyet az indított el, hogy kiderült, a biztosítók indokolatlanul hátrányos díjat szabtak a friss jogosítvánnyal vezető, fiatal nőkre.
Az erre reagálva létrejött biztosítási közösségek monitorozzák tagjaik vezetési jellemzőit, azoknak pedig alacsonyabb díjat harcolnak ki, akik igazolhatóan óvatosan vezetnek.