Lázár János felmentette a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét, a pályaműködtetésért felelős vezérhelyettes pedig nyugdíjba megy – írja a hvg.hu. A döntés válasz lehet arra, hogy a Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. A lap értesüléseit egyébként Csepreghy Nándor miniszterhelyettes is megerősítette.
Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes nyugdíjazása és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentése nem meglepetés, mert ahogy a lap is emlékeztet rá, a miniszter a napokban már odaszólt a MÁV vezetésének.
„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – mondta Lázár János a sebességkorlátozással kapcsolatban.
Csepreghy Nándor miniszterhelyettes arról beszélt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is felmentettek embereket.
Azt is mondta, hogy „voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk.
Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget.
– tette hozzá.
Az 1-es fővonal állapota nem véletlenül vezetett csatához a MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője között. Nemrég kiderült ugyanis, hogy olyan rossz a sínek állapota, hogy közel 30 kilométeren korlátozni kellett a vonatok sebességét. Lázár János ekkor rendelte el a haladéktalan felújítást, ám a MÁV már akkor próbálta jelezni, hogy gyakorlatilag nincs rá pénzük. Innen datálódik a közismertté vált miniszteri mondat, hogy
a MÁV vezetői ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket
Lázár azzal az erővel elrendelte, hogy “az összes erőforrást csoportosítsák most erre a beruházásra, azonnali hatállyal kezdjék meg az eszközök, anyagok beszerzését, mert havária helyzet van”.
Az említett 32 milliárd még a MÁV-Volán-csoport évi mintegy 800 milliárdos költségvetéséhez képest sem kevés, főként, hogy általában évente összesen ennyi jut karbantartásra, felújításra –jegyzi meg a cikk. A MÁV vezetése ezért arra kérte, szerezzen pluszforrást az 1-es vasúti fővonal helyreállítására.
Azt egyelőre nem tudni, lett-e pluszforrás a 32 milliárdos felújításra, vagy „tűzoltási jelleggel” más, talán szintén évek óta tervezett rekonstrukcióktól kell elvenni a pénzt, hogy az 1-es fővonal ügyét mihamarabb megoldják, mindenesetre a felelősök láthatólag megvannak.
Vitézy beleszállt Lázárba: milliárdokért készült tervek mennek a kukába
Egész egyszerűen lemondott a szaktárca a budapesti vasúti hálózat kapacitásbővítéséről, versenyképességének javításáról - írta a közlekedésért felelős korábbi államtitkár. Kapkodó komolytalanságról is beszél. >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Borravalót kér már a láncfűrész-kereskedő is: nem káprázik a szeme

Nyűgöt jelentenek a visszaváltós vizes palackok, kár költeni rájuk

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Fiatalkorú drogdílerekre csaptak le Magyarországon

Kár kerülgetni egy olyan súlyos problémát, ami minden második magyart érint

Grandiózus gázüzletet készíthet elő Donald Trump az elszigeteltnek mondott Vlagyimir Putyinnal

Ezzel sok nyugdíjas szembesül: minden területen kapkodnak utánuk

Kigyulladt egy mozdony a Balatonnál, aztán szarvast gázolt a vonat ugyanazon a vonalon
