A februári első szavazások között több nemzetközi egyezmény ratifikálásra kerülhet sor. Az NFM a maga részéről beterjesztette kétoldalú magyar-szerb szerződést a tiszai hajózásról. Az egyezmény felváltja a mai napig alkalmazott 1955-ös szerződést, amely kizárólag a részes államok lobogója alatt közlekedő hajók számára biztosította a szabad hajózást a Tiszán.
Az új egyezmény lehetővé teszi a Tisza folyón történő szabad hajózást minden ország számára, függetlenül attól, hogy az milyen lobogó alatt közlekedik. Az egyezmény elfogadás az első lépés arra, hogy a Tisza folyót a jövőben a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) részévé integrálják és a harmadik országokra is kiterjedő szabad hajózás útjában álló adminisztratív akadályokat feloldják.
Kapcsolódó
A Tisza nemzetközi víziúttá nyilvánítása hozzájárulhat az érintett régiók gazdasági, turisztikai fejlődéséhez, továbbá a belvízi úton történő nemzetközi áruszállítás megkönnyítéséhez és növekedéséhez. Ráadásul azzal, hogy a Tisza a TEN-T hálózat része lesz, elvi lehetőség lesz a közlekedési fejlesztésekhez EU-forrásokat felhasználni.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Az amerikai pénzügyminiszter szerint Zelenszkij megakadályozta a világ legegyszerűbb megállapodását

Elárulta a belügy, hogy mi lesz a túlsúlyos betegeknél a protézisműtétek protokollja

A kormányzat hallgatott a tudományra, komoly változások lesznek a dohányboltokban

Sorbanállás és zárt kapuk várják az Ausztriába utazókat, mutatjuk a listát

Kiszabadul szellem a palackból: sosem készültek még ennyien az utcára vonulni Trump és Musk ellen

Kijöttek a márciusi adatok, ennyivel lett drágább az élelmiszer

Tovább terjedt a vírus, Ausztria kénytelen lezárni a határátkelőket

Légi közlekedés vagy vasút? Kiderült, hogyan utaznak most a magyarok és az európaiak

Itt vannak a részeg csíkok a gyorshajtók ellen, már mindent bevetnek
