Pár nap maradt hátra az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amelyben a 2010 előtt gyártott autókra lehet megkötni a 2025-re szóló biztosításokat. Ezt érdemes megtenni december elsejéig, amihez most vasárnap éjfélig szükséges felmondani a meglévő szerződést, ha valaki váltani szeretne. 

A meglévő biztosítás meghosszabbítása a legtöbb esetben jóval drágább, mint egy új megkötése

– derül ki a Netrisk összeállításából, amely bemutatja a kötelező biztosítások végleteit is.

„A mostani kampány során 14 százalékkal nőtt a kötelezőt váltó autótulajdonosok és üzembentartók száma. A bővülés egyrészt az autósok tudatosságának köszönhető, valamint a váltás esetén elérhető kedvező biztosítási díjakkal magyarázható” – értékelte a kampány eddigi eredményeit Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

A legfrissebb adatok szerint a meglévő biztosítások „továbbvitele” átlagosan majdnem 52 ezer forintos kiadást jelentene a személyautók esetében. Ezzel szemben alig több mint 33 ezer forint a kampányban megkötött biztosítások átlagdíja, azaz átlagosan közel 20 ezer forintot lehet spórolni a váltással.

A Netrisk adataiból az is kiderül, hogy a kampányban érintett autók:

  • átlagéletkora 22 év;
  • a legnépszerűbb márka a Suzuki, amely az új kötések 14 százalékát fedi le kevesebb mint 32 ezer forintos átlagdíj mellett;
  • a második helyen szerepel az Opel 12 százalékos részesedéssel és közel 33 ezer forintos összeggel;
  • a következő a Volkswagen és a Ford 7-7 százalékkal, előbbiek esetében 39 ezer forint, utóbbiaknál 38 ezer forint az átlagos összeg.

A népszerű márkák között van még 4-6 százalékos piaci részesedéssel a Toyota, a Renault, a Skoda és a Peugeot, ezeknél a márkáknál az átlagdíj 33-38 ezer forint között szóródik.

A bonus-malus rendszer egyre jobban felértékelődik, azon belül is a balesetmentes múlt.

  • A legjobb, B10-es kategóriánál az átlagdíj kevesebb mint 32 ezer forint.
  • A B5-ös autósok majdnem 51 ezer forintos átlagos díjat tudnak felmutatni.
  • A B1-es társaik pedig több mint 56 ezer forintból tudhatják le a kötelezőt.
  • Ezzel szemben az M4-es kategóriánál már 189 ezer forint az átlagos éves díj.

Ugyanerre  a következtetésre jutott a Groupama felmérése is, drága szerződésekben ragadnak az ügyfelek, ez pedig tízezreket jelent. Egyre kisebb hangsúly kerül a gépjármű-felelősségbiztosítási kampányokra. Pont emiatt egyre több ügyfél fizet magasabb díjat az elérhető alacsonyabb díjnál. Az ügyfelek 98 százaléka árérzékeny, ráadásul nem a jövedelmi helyzet meghatározó. Erről itt tudhat meg többet >>>