Az M3-as és az M34-es gyorsforgalmi útnak 2022-ig el kell érnie az országhatárt, közben tárgyalni kell az ukrán féllel ezek túlsó oldali csatlakozásáról. Szintén tárgyalni kell a meglévő záhonyi közúti Tisza-híd mellett egy új közúti Tisza-híd építéséről. Ezen haladna át az M34-es autópálya. Addig is fel kell újítani a meglévő híd burkolatát, továbbá a határellenőrzés gyorsításával javítani kell a határátlépés körülményeit, de ez is a tárgyalások kimenetelétől függ.
Kívánatos lenne 2020-ig a Tarpa és Badaló települések közötti közúti kapcsolat megteremtése.
Kapcsolódó
A kormány felhívta a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy folytasson tárgyalásokat az Európai Unió érintett intézményeivel és az ukrán féllel a Beregsuránys-Asztély határátkelőhely kamionterminál bővítés ukrán oldali munkálatainak uniós forrásból történő befejezése érdekében. Amennyiben az EU ezt nem támogatja, akkor közösen kell más forrást keresni.
Legkésőbb jövő év január végén ideiglenesen meg kellene nyitni a Nagyhódos és Nagypalád közötti új határátkelőhelyet.
A Budapest és Munkács közötti vasúti menetidőt két lépésben kell csökkenteni, előbb 7, majd pedig 6 órára. Erről a tárgyalásokat a jövő év végéig kell lefolytatni.