A Lánchíd renoválására, a Karácsony Gergely főpolgármester által levezényelendő eddigi legnagyobb beruházásra négyen tehetnek ajánlatot a közbeszerzési eljárásban október 28-áig: az A-Híd Építő Zrt., a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.), és a Strabag Általános Építő Kft. - írja a 24.hu.
Közülük hármat a kormányhoz közeliként könyvelnek el, de az osztrák tulajdonú Strabag sem tekinthető esélytelennek. A NER érkezéséig piacvezető mélyépítő az utóbbi években inkább az alvállalkozói sorba szorult vissza, ám a tavalyi 68 milliárd forintos árbevétele és 3 milliárdos adózott eredménye alapján nem mondhatjuk, hogy partvonalra került.
Piaci források jó esélyt adnak a Közgép Zrt.-nek. Az egykori Simicska-cég ugyan tavaly csak 1,1 milliárd forint árbevételt ért el, ám 2020 elején már elnyert egy komoly megbízást: nettó 43,6 milliárd forintért építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út egyik darabját.
Az A-Híd Zrt. az Apáthy Endre nevével fémjelzett Híd-csoport zászlóshajója, amely a piaci hírek szerint jó árral rukkolhat elő, mert rendelkezik olyan flottával, ami a vízi építkezésnél előnyt jelent. Igaz, Apáthy az MSZP-SZDSZ kormány idején sem tűnt el: vállalkozása építette például a kőröshegyi völgyhidat, akkor horribilisnak tartott összegért, 78 milliárd forintért. Apáthyt ugyan nem jegyzik a milliárdosok toplistáin, de jól lavírozik, több helyen Mészáros Lőrinc cégeivel dolgozik együtt
Meglepetésnek leginkább az számítana, ha az SDD Konzorcium lenne a befutó. Meghatározó tagja, a Dömper Kft. ugyan tavaly már betört a 20 milliárd forint feletti forgalmú cégek közé, 1,9 milliárdos adózott nyeresége is komoly, és a közvetett tulajdonos Abronits Róbert kapcsolatai ugyancsak régre nyúlnak vissza. A Dömper az első Orbán-kormány idején ott munkálkodott a nagy útépítéseken, ugyanakkor foltot ejtett rajta, hogy a hozzá köthető sztrádaépítő cég, a Viadom adóssághegyeket hátrahagyva dőlt be.