Az Etele Plaza több mint 500 vásárló megkérdezésével végzett felmérést a bevásárlóközpont hírlevelére feliratkozott vevői között idén augusztusban.

A felmérés során a válaszadók a LEGO-vásárlási szokásaikról számoltak be, a plázában megnyitott KocKaland kiállítás apropóján. Az eredmények alapján a legtöbben, azaz a válaszadók 38,5 százaléka évente néhány alkalommal vásárol LEGO-t, de minden tizedik magyar havonta egyszer meglepi magát valami új építenivalóval, míg 18 százalékuk ennél ritkábban, vagy egyáltalán nem vásárol ilyen terméket.

A legnépszerűbbek 31,4 százalékos arányban továbbra is a kifejezetten gyerekeknek szánt szettek, míg közel harmaduk azt vásárolja meg, ami éppen tetszik neki. A vásárlók 9 százaléka kifejezetten a gyűjtői, felnőtteknek szánt szetteket választja, de népszerűek a különböző szériák, mint a Technics vagy a City, illetve a sorozatokhoz vagy filmekhez kötődő termékek.

A megkérdezettek beszámolói alapján 51,5 százalékuk a gyerekeivel szeret legózni, míg 11-11 százalékuk inkább a párjukkal vagy egyedül. Minden tizedik válaszadó képes annyira belemerülni az építésbe, hogy akár órákon keresztül is rakosgatja a kockákat. A válaszadók 43,2 százaléka általában egy-két órát, míg a negyedük 2-3 órát épít.

A felmérés szerint a vásárlók ötöde, 21 százaléka akár évente 100 ezer forintot, tizede pedig akár 300 ezer forintot is elkölt a dán építőkockára.

Átalakítja kockáit a Lego: új irányt vesz a vállalat

A Lego játékgyártó szerdán közölte: jó úton halad afelé, hogy a játékkockák gyártásához használt fosszilis tüzelőanyagokat újrahasznosított műanyaggal helyettesítse. Köszönhetően az egyre csinosabb üzleti bevételeknek.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.