A magyar vállalatok nagy többségénél a koronavírus-válság alatt a cégautók darabszáma változatlan maradt, 15 százalékuknál volt pozitív vagy negatív irányú változás. Azon cégek körében, ahol valamilyen irányú változás történt, ez többnyire nem volt hatással a flotta összetételére.
A pandémia idején - akár a vírushelyzet hatására - a cégek ötödénél nőtt az igény a vállalatnál dolgozó kollégák körében a céges autók használatára. Az elmúlt fél évben – 12 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy kimondottan a vírushelyzet miatt, további 9 százalék szerint pedig egyéb okok miatt szereett volna céges autót – derül ki a Wallis Motor és a Share Now a járvány 3. hulláma idején, 2021. márciusában készített közös kutatásából.
Kapcsolódó
A munkaadókra ugyanakkor alapjában véve az óvatosság volt jellemző: a válság hatására több mint felük befagyasztotta az új autók beszerzését, harmaduk csupán elhalasztotta a céges flotta bővítését, 12 százalékuk viszont meghallgatta a munkavállalói igényeket és a felgyorsult beszerzést választotta stratégiájául.
Azok a vállalatok, amelyek az új beszerzések mellett döntöttek szinte kizárólag új autóban gondolkodnak: 42 százalékuk új normál kategóriás, míg 38 százalékuk szintén nullkilométeres prémium kategóriás autók vásárlását tervezi. Használt cégesautót mindössze a válaszadók 20 százaléka tervez venni, közülük is inkább a használt, de prémium a jellemző.
A Wallis Motor és a Share Now ügyfelei körében a cégesflotta bővítésekor a legfontosabb szempont a kutatás eredményei szerint az adott autó megbízhatósága, és szervizigénye, valamint a biztonság, míg a fogyasztása, az autó márkája és a kínált mennyiségi kedvezmény szintén fontos, de nem döntő tényezőnek számítanak.
A márkakereskedések kiválasztásánál a szervizhálózat fejlettsége, a finanszírozás és az alkatrészek raktárkészlete emelkedik ki.