Az elkészült Arany János utcai és Nyugati Pályaudvar metróállomás 6 év után térhet vissza a forgalomba. Az M3-as metróvonal 9 állomást magába foglaló középső szakaszának felújítása 2019 novemberében kezdődött. Három, korábban megújult állomás (Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) tavaly májusban nyílt meg az utasok előtt, január 23-a óta pedig a Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere állomásokon is járnak már a szerelvények.
Az M3-as felújítása az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül 217,4 milliárdba kerül. Ebből 172,7 milliárd uniós forrás, 44,7 milliárdot a hazai központi költségvetés, a főváros pedig 5,5 milliárdot finanszíroz.
– írja a VG.
Az átadás dátumainak 2023-ig való csúszását leginkább az akadálymentesítés okozta, az Európai Unió támogatása érdekében a mozgásukban korlátozott lakosok jogainak érvényesítésére volt szükség. A zöldfelületek növelése érdekében pedig az Arany János utcai állomás tetejére zöld tető került, az állomások esztétikai jellemzőire sem lehet panaszkodni.
Az átadást követően az M3-as metró már a teljes vonalon fog közlekedni, a metrópótlás teljesen meg fog szűnni. A Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon pedig megállás nélkül áthaladna a földalatti vonat. Az utóbbiakat állomáspótló járatokkal lehet majd megközelíteni – olvasható az M3-as metró felújításáról szóló projekt hivatalos honlapján. Májusra várható a Nagyvárad tér és Lehel tér megállók átadása, így teljesen sínen lesz a kékmetró vonalának rekonstrukciója.
(Erdélyi Bíborka)