„Az Ön expressz küldeménye megérkezett az átrakóállomásra, de nem kézbesíthető, mert a cím nem egyértelmű vagy hiányos. Kérjük azonnal kattintson a link címére! Az információk frissítése után újra kiszállítjuk!” – magyarok milliói találkozhattak már már ilyen és ehhez hasonló SMS-ekkel.
Miután sokan rendelünk online külföldről, könnyedén megzavarhatja az embert egy ilyen üzenet. Ha ugyanis valaki azon izgul, hogy megérkezik-e időben a csomagja,
igen könnyen rákattinthat a gyanús linkre. Most mondjuk: jobb ha nem teszi!
A felhívás teljesen egyértelműen egy csalásra utal, amit hónapok óta küldözgetnek boldognak-boldogtalannak. Igen nagy valószínűséggel adathalászatról, vagy egy veszélyes vírusról lehet szó, ami nagyon komoly károkat okozhat a mobiltelefonunkban, rosszabb esetben még a bankkártyaadatainkhoz is hozzáférhetnek.
A fenti üzenet feltűnő magyartalansága már eleve gyanúra adhat okot. A Magyar Posta, vagy a különböző kiszállító cégek ugyanis nem szoktak átrakóállomásra, pláne rossz címre hivatkozni, ha valami probléma van a csomagunkkal azt általában a futár jelzi nekünk telefonon.
A másik, amit már sokan kiszúrhattak, hogy az üzenetek mindig külföldi, általában indiai telefonszámról érkeztek. Arra már a csalók is rájöhettek, hogy ez nem feltétlenük kelt bizalmat: újabban már az itthoni szolgáltatóknál bejegyzett mobilszámokról próbálkoznak.
Ha bosszankodásunkat a megadott telefonszámon szeretnénk kifejezni, az sajnos hamvába holt próbálkozás lesz, senki nem veszi majd fel a telefont. Az online tudakozó szerint az előfizető adatai pedig természetesen titkosak, ám a feltűnő sms-forgalom remélhetőleg a magyar mobilszolgáltatóknak is előbb-utóbb feltűnik majd.
Amennyiben hasonlóan gyanús sms-t kapunk, egy dolgot tehetünk: érdemes a számot jelenteni és letiltani azt az okostelefonunkon – ezzel másoknak is segítünk. A csomagunkról pedig a rendelés után kapott visszaigazoló emailben olvasható elérhetőségeken érdemes tájékozódni.