A kormány csütörtök este az Országgyűlés elé terjeszti azt az államközi szerződéstervezetet, amely rendezné Rákosrendező pályaudvar környezetét – tudatta közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
A tárca részéről azt is közölték, hogy a magyar és az Egyesült Arab Emírségek kormánya között létrejött megállapodás értelmében rekultiválják és teljesen felújítják a Budapest közepén található mintegy 130 hektáros területet, amelyen jelenleg 170 ezer köbméternyi szemét, veszélyes hulladék szennyezi a környezetet és veszélyezteti a környezetében lakók egészségét.
A szerződésben vállalt, 5 milliárd eurós fejlesztésnek köszönhetően új városközpont jöhet létre, lakóingatlanokkal, bevásárlóközpontokkal, közösségi terekkel és közparkokkal.
A kormány, a nemzetgazdasági szempontból időszerű, ezért kiemelt, csaknem 2000 milliárd forintos fejlesztést, a jogszabályi és adózási környezet alakításával segíti
– fogalmazott Lázár János miniszter tárcája a közleményben, amelyben azt is hangsúlyozták: amennyiben az Országgyűlés is támogatja a megállapodást, „úgy az garanciája lesz annak, hogy a rákosrendezői rozsdaövezetben tervezett, világszínvonalú ingatlanfejlesztés az európai és a magyar törvényeknek megfelelően, a nemzeti érdekekkel összhangban és Budapest, illetve a budapestiek javára valósuljon meg.”
Maxi-Dubaj, vagy a bécsi fenntartható modell? Ideje túllépni a szovjet városfejlesztési elveken
Pest legnagyobb barnamezős területe a főváros revitalizálásának és a XXI. századhoz igazításának a kulcsa lehetne, ehhez azonban nem a befektetői magánérdekeknek kellene kizárólagosan meghatároznia Rákosrendező jövőjét. Vitézy Dávid városmobilitási szakértő szerint lenne mit eltanulnunk Bécstől ezen a téren is. Az érintett területet a MÁV-nak nyár végéig ki kellene pucolnia, ám egyelőre még azt sem tudni, hogy a két és fél évtizede leégett sportcsarnok törmelékei között van-e veszélyes hulladék – merthogy az egykori BS romjai is ott vannak valahol a föld alatt. Időközben megérkeztek a felmondólevelek is a bérlőkhöz, akik 30 napot kaptak, de a MÁV igyekszik nekik segíteni. Az Economx „Megörökölt ipar” című cikksorozatának első része.Nagyriportunk folytatását ITT találja.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Financial Times: Engedett a magyaroknak Brüsszel, csak ne blokkoljanak
Olyan mélyütést kaphat ezzel a magyar ipar, hogy az tényleg beteheti a kaput

Kétszámjegyű zuhanás: rengeteg befektetőt eltántorított a vámterhelt Kína

Ingyen osztogatnak élelmiszert a Tescóban este fél 10 után

Bekebelezi a programozók állását a mesterséges intelligencia

Több mint kétezer embert tesz utcára a népszerű egyetem

Titkolt német jelentés: kínai laboratóriumból származik a Covid-19 vírus

Történelmi megállapodás a németeknél: nyílnak a pénzcsapok, Európa fellélegezhet

Egy magyar feltaláló begyújtja a rakétákat: konténerből épít lakóházat a föld alá
