A megállapodás kiterjed a személy- és áruszállítási szolgáltatások emelésére, valamint a műszaki területeken történő együttműködésre is. A megállapodást magyar részről Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója és Mosóczi László a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, míg az osztrák részről Andras Mattha, az ÖBB Holding AG igazgatóságának elnöke írták alá.

A MÁV közölte, hogy ennek értelmében a két vasúttársaság a kétórás menetidő elérését veszi alapul Budapest és Bécs között, ehhez igyekeznek igazítani a menetrend struktúráját, valamint a nemzetközi személyszállító vonatok megállási rendjét is.

A menetidő jelentősen csak 2028-tól, a  Hegyeshalom és Bécs közötti vasútvonal felújítása után javulhat, addig is igyekszik mindkét fél olyan változtatásokat eszközölni, amivel évről-évre rövidebb menetidővel közlekedhetnek a személyvonatok:

  • Például egy próbaprojekt részeként jelenleg napi két pár Railjet vonat halad át a magyar-oszták határon úgy, hogy Hegyeshalmon nem áll meg.
  • A tervek szerint a tatabányai megállást is mellőznék a vonatok.

A közlemény szerint ennek kiterjesztése céljából  mind a MÁV-START, mind az ÖBB közösen biztosítják a mozdonyvezetőket és az ehhez szükséges vonatkísérő személyzetet. Emellett az osztrák vasúttársaság arra is törekedni fog, hogy az új menetrendi modellben gyorsabb menetvonalon és új járművekkel közlekedhessenek a Budapestről induló és a Bécsen túl közlekedő Railjet járatok.

Újraindult pár vonat Ausztria felé, de sok helyen vannak még korlátozások

Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) ma hajnaltól ismét fogad egyes vonatokat a hegyeshalmi határállomáson keresztül.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.