Az Országgyűlés 129 igen szavazattal, 68 nem ellenében kedden elfogadta a 2016-os költségvetést megalapozó törvénycsomagot, amely alapján több más mellett módosul a reklámközvetítési tevékenységről rendelkező jogszabály, amely a bónuszrendszert érinti - írja a Kreatív.hu.
A bónusz megszűnik, vagyis a médiaügynökség semmilyen bónuszt nem kérhet és nem fogadhat el. A törvény egy hatósági árazáshoz hasonló megoldást vezet be: a reklámközvetítői szolgáltatásokért és az adminisztratív teherviselés ellenértékeként a megbízó, azaz a reklámozó egységesen a médiaköltség 15 százalékát kell megfizesse a médiaügynökségnek.
A korábbi törvényjavaslatban nem volt egyértelmű a sales house-ok szerepe. Az elfogadott jogszabály tisztázza a sales house-ok fogalmát, így elhárult annak a veszélye, hogy a sales house-tevékenységet hatóságilag megszüntessék. A médiaügynökségek továbbra is kapcsolatban maradhatnak a sales house-okkal.
A szerződési szabadság és számlabefogadási jog meghagyása mellett a törvény teljes transzparenciát követel meg, azaz a médiatulajdonosi számlán majd minden kedvezményt, árelőnyt fel kell tüntetni és arról az ügyfelet értesíteni kell.
A médiacégnek vagyis a reklám közzétevőjének a közzétételről részletes számlát kell készítenie, amelyet a reklámot megrendelő reklámozónak 30 napos fizetési határidővel kell teljesítenie.
Az érintett szereplőknek negyed évük van arra, hogy az új rendszert megszokják, bevezessék, azaz a szerződéseket 2015 szeptember 30-ig kell a jogszabály szerint módosítani - derül ki a cikkből.