A hazai édességgyártók múlt évi nettó bevétele 207 milliárd forint volt szemben a 2013-as 177 milliárddal - idézte a Világgazdaság a Nemzeti Cégtár adatait. A trend várhatóan folytatódik már csak azért is, mert egy friss kutatás kimutatta: majdnem egymillió magyar vallja magát nassolásfüggőnek.
A vásárlók egyre inkább a jó minőségű termékeket keresik, a legjobban a magas kakaótartalmú csokoládék és az újdonságnak iránt nőtt az érdeklődés. Érdekes, hogy a puha és a gumicukor népszerűsége például nő, míg a kemény cukorkáké nem.
Kapcsolódó
A népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott az ágazatban, amiből nehezen lábalnak ki a cégek. Mivel ez az adónem jövőre átlagosan 20 százalékkal nő, megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Határozott ítéletet mondtak a magyarok az EU-ról

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Ami ott elhangzott, biztosan nem lesz nyilvános – titkolózik a Kreml az orosz-amerikai tárgyalásokról

Van 4500 millió forint a lakosságnál, Varga Mihály dönt, meddig maradhat ott

Kormányzati hátraarc: most a fenntarthatósági célok kerültek a kukába

Digitális földrengés söpri el a ma ismert bankrendszert?

Nem vesződnek az árrésstoppal, jöhet az állami boltlánc

Tilosban járnak a lakáskiadók, bekeményítenek a fővárosban
