Januártól kötelező minden online pénztárgéppel rendelkező kereskedőnek biztosítania az elektronikus fizetési lehetőséget a vásárlók számára. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy üzletek alatt nem kizárólag fizikai kereskedői egységeket (pl. ruházati áruház, élelmiszer üzlet) ért a NAV, hanem bármilyen online pénztárgép használatára kötelezett, szolgáltatói szektorhoz tartozó egyéb egységeket is (pl. vendéglátóipari egység, szálláshely-szolgáltató egység, szerviz, taxi), így rendkívül széles a paletta, mind a tevékenységi kör, mind pedig a kapcsolódó feltételrendszer vonatkozásában. A módosítás így számos kereskedőt érint, akiknek felül kell vizsgálniuk a rendszereiket.
Emiatt szólalt meg az adóhatóság, amely jelezte, előfordulhat, hogy a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben az üzemeltetők késnek az online pénztárgépek, illetve az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automata berendezések éves felülvizsgálatával. Ilyenkor az egészségügyi védekezést és a gazdaságvédelmi intézkedéseket támogatva a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) méltányosan jár el, hogy az üzemeltetőket ne érje semmilyen hátrány az önhibájukon kívüli mulasztás miatt. Ha az éves felülvizsgálat határideje lejár, azonban az üzemeltető - a járvány miatti egészségügyi vagy gazdasági okokból - csak határidő után, de még december 31-ig gondoskodik a felülvizsgálatról, akkor semmilyen szankcióval nem kell számolnia - közölte a hatóság.