Teljesen mindegy mikor hívja az ember őket, napok óta próbálkozom a létező összes telefonszámon. Az emailre nem válaszolnak. Másfél hónapja küldtem az elsőt. Azóta már hármat küldtem és az automatikus válaszon kívül semmi nem érkezett - idézi a portál az egyik pórul járt ügyfelet.
Más valaki a következőről számolt be: Egyetlen egyszer vették fel és "kapcsoltak" egy kolléganőhöz, azonban a várakoztató zenén kívül nem hallottam emberi hangot - kivéve mikor kétszer hallhatóan felvette valaki és letette a kagylót.
A Nyugdíjfolyósító Igazgatóság ügyfélszolgálat gyakorlatilag elérhetetlen, az alapvető feladatát nem képes ellátni. A szervezettel kapcsolatban a Facebookon is sokan panaszkodnak.
Elképzelhető, hogy óriási a túlterhelés és ezért haladnak lassan a dolgok, vannak csúszások - kommentált a pénzcentrumnak Farkas András a nyugdíjszakértő. Akiknél késik a nyugdíjmegállapítás, esetleg nem kapták meg a 0,5 százalékos nyugdíjnövelést (amit tavaly január óta nem kell kérvényezni, mégsem kapták meg sokan), azok számára nincs más megoldás, be kell menni személyesen Budapesten az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz, a Fiumei útra, vidéken pedig a kijelölt járási hivatalokba.
Farkas azt javasolja, a Magyar Államkincstár Nyugdíjbiztosítás szakmai aloldalán foglaljanak időpontot azok, akik úgy döntenek, elég volt a várakozásból.
Arra a kérdésre, hogy tehetnek-e panaszt a pórul járt állampolgárok, és ha igen, hol, azt válaszolja, amíg nincs jogszabálysértés - márpedig a csúszás nem az - semmit sem lehet tenni. Ráadásul az új közigazgatási eljárási törvény is a hivatalt védi. Idén az ügyintézési idő is eleve hosszabb lett, 30 nap helyett már 60 nap áll a szervezet rendelkezésére a nyugdíj megállapításához.
A portálnál hiába hívták a Magyar Államkincstár sajtóosztályát, napokig nem tudták őket elérni, viszont válaszoltak az általuk küldött e-mailre. Ez alapján, a hivatal szerint tökéletesen működik az ügyfélszolgálat.