A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV egyaránt bizakodik, lévén a támogatási szerződést már mindhárom érintett miniszter, illetve a főpolgármester is aláírta - olvasható a lapban. Mint fogalmaztak: "az utalás technikai kérdés".
A beharangozott további 14 milliárd érkezése végképp homályba vész. Információik szerint erről egyelőre kormányhatározat sincs, utasítást sem adtak ki egy ilyen értelmű előterjesztés kidolgozására a kormányülésre, és egyelőre nincs megjelölve a forrás sem. A kormány várhatóan augusztus végéig nem is foglalkozik a kérdéssel. Így aligha lesz tartható az augusztus 15-i határidő.
Tarlós István főpolgármester június elején jelentette be, hogy összesen 24 milliárd forintos támogatást kap Budapest a kormánytól augusztus közepéig a közösségi közlekedés működtetésére. Megállapodott ugyanis a Nemzetgazdasági Minisztériummal és Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkárral, hogy a költségvetési törvényben a közösségi közlekedésre eleve biztosított tízmilliárd forintos támogatást júniusban megkapják. Ezenfelül a főváros július 15-ig további hétmilliárdot, majd augusztus 15-ig újabb hétmilliárdot kap a feladatra. A kormány májusban arra kérte fel a nemzetgazdasági minisztert, hogy vizsgálja meg és tegyen javaslatot a stabil működést biztosító intézkedésekre július 15-ig. Így az extra pénz első részlete eleve meg se érkezhetett volna a főpolgármester által tudott időpontig. A főváros pénzügyi és költségvetési bizottsága ennek ellenére felhatalmazta a főpolgármestert a közszolgálati szerződés megkötésére a Budapesti Közlekedési Központtal, így az szintén megköthette azt a BKV-val.
De a kormány és az önkormányzat közötti egyeztetések eredményében ők sem lehettek olyan biztosak, ezért rögzítették, hogy a keretmegállapodásban meghatározott eljárást követve öt százalékkal csökkentik a teljesítményt, illetve újratárgyalják a közlekedésszervezői feladatok mennyiségi-minőségi paramétereit - írja a lap. A városvezetés a költségvetési egyensúly biztosítása érdekében csupán 58 milliárd forintot irányozott elő a közösségi közlekedésre 2013-ban. De egy percig sem tagadták, hogy a "közösségi közlekedés korábbi évekhez hasonló szintű fenntartása" ebből az összegből nem valósítható meg. A két cég működésének fedezete ebből csak októberig biztosítható. A májusban aláírt közszolgáltatási szerződésben 79 milliárd forintos finanszírozási igényt határoztak meg. A BKK korábban azt jósolta, hogy a forráshiány miatt már június elsejétől rendkívüli üzemmódra tér át a BKV, de ez a járatokat őszig közvetlenül nem érinti.