Eszerint a XVII. kerületi szárnyvonal kapcsán négy alternatíva merült fel.
Három esetben a körvasútnál, a Rákos-pataknál ágazna el a metró és a Rákos-Hatvan vasútvonal mentén érné el a kerületet. A negyedik változat szerint a metró a HÉV-vonalból a XVI. kerületi Sárga rózsa utcánál fordulna jobbra, végig a felszínen haladna, az Akadémiaújtelepnál lépne be a XVII. kerületbe és innen kéreg alatti vezetéssel érné el Rákoskeresztúr-városközpontot.
A kivitelezés költségét a tervezők 123-127 milliárd forintra becsülik. A Déli pályaudvart így 32 perc alatt lehetne elérni a jelenlegi 47 helyett, míg az Őrs Vezér terére 13 perc alatt jutnának el az utasok a jelenlegi 22 perc helyett - írja a lap.
Az építkezés 2020 után indulna.