A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében azt írja, számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben az eljáró kormányhivatalokhoz.
A tárca megfogalmazása szerint miközben hetek óta nem szállítanak ki egyes csomagokat a vásárlóknak, gyakran nem elérhetők az ügyfélszolgálatok, nem megfelelően kezelik a panaszokat, és így a fogyasztók széles köre súlyos károkat szenved.
Kapcsolódó
Ezért a minisztérium felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
Már a nyár folyamán is arról beszéltek a szakszervezetek, hogy az egyre nagyobb munkaerőhiány miatt a kézbesítési piac rövidesen kritikus helyzetbe kerülhet. A Sameday futárszolgálat mostanra már látványos üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel küzd, emiatt pedig egyre több károsult vásárló van.
Borítékpénz a futároknak: visszaélnek a helyzettel a kézbesítő cégek
Zsebbe kapják a fizetésük nagyobb részét a csomagkiszállítást végző futárok több ismert piaci szolgáltató alvállalkozóinál, ez áll a hajszolt munkatempó és a kézbesítési fennakadások mögött – tudta meg az Economx.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Még nincs vége a Lázár–Strabag-ütközetnek, újabb kemény lépést tett a minisztérium
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Orbán Viktor vörös vonalat húzott az EU-nak: "Ez nyílt hadüzenet lenne"
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Nem is gondolná, hogy töltenek a magyarok