A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében azt írja, számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben az eljáró kormányhivatalokhoz.

A tárca megfogalmazása szerint miközben hetek óta nem szállítanak ki egyes csomagokat a vásárlóknak, gyakran nem elérhetők az ügyfélszolgálatok, nem megfelelően kezelik a panaszokat, és így a fogyasztók széles köre súlyos károkat szenved.

Ezért a minisztérium felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.

Már a nyár folyamán is arról beszéltek a szakszervezetek, hogy az egyre nagyobb munkaerőhiány miatt a kézbesítési piac rövidesen kritikus helyzetbe kerülhet. A Sameday futárszolgálat mostanra már látványos üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel küzd, emiatt pedig egyre több károsult vásárló van.

Borítékpénz a futároknak: visszaélnek a helyzettel a kézbesítő cégek

Zsebbe kapják a fizetésük nagyobb részét a csomagkiszállítást végző futárok több ismert piaci szolgáltató alvállalkozóinál, ez áll a hajszolt munkatempó és a kézbesítési fennakadások mögött – tudta meg az Economx.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.