A JustWatch streaming guide piackutatása 255 ezer havi felhasználó adata alapján mutatja be, hogyan is alakult a streaming-piac Magyarországon 2024 harmadik negyedévében.
A kutatás eredményei szerint a Netflix továbbra is az élen jár, 31 százalékos részesedéssel, ami mintegy ötszöröse az Apple TV+-énak. A második helyen ugyanakkor igencsak stabil előnyben a többiekhez képest az Amazon Prime Video áll, 25 százalékos részesedéssel, azaz a piac egynegyedét uralják.
Holtversenyben a harmadik helyen áll a MAX és a Disney+, egyformán 13-13 százalékon, mögöttük 8 százalékkal az Apple szolgáltatása áll. A magyarok 7 százaléka egyéb platformokat használ a részesedés alapján, 1 százalékon áll a főként ismeretterjesztő tartalmakat kínáló Curiosity, és 2 százalékon a MUBI, ahol többek között a Cannes-i Filmfesztiválon díjat nyert A szer című testhorror is megtekinthető.
Betonstabil lábakon a piac
Az elemzés megvizsgálta azt is, hogyan alakult a szolgáltatók piaca 2024 januárja és szeptembere között. Eszerint pedig lényegében stagnálás láthatunk: a Netflix és a Prime Video bár oroszlánrészt szerzett a piacon, mégis nehezen teljesítenek, mivel a részesedésük egyformán egy-egy százalékkal csökkent kilenc hónap alatt hazai tekintetben.
Ezzel szemben az Apple TV+ és a Disney+ is növekedni tudott egy-egy százalékkal.
A Warner Bros. Discovery-hez tartozó MAX ennél kisebb mértékben tudott növekedni, a többi streaming-szolgáltató pedig csökkent.
Nem mindenhol érvényes még a precedens
A Netflix annak ellenére tartja magát stabilan, hogy az elmúlt hetekben jelentős áremelést hajtott végre, valamint a jelszómegosztás lehetőségét is megnehezítették. Ezt a gyakorlatot a MAX is átvette itthon, a Disney+ pedig egyelőre csak az Egyesült Államokban emelte meg a tarifákat jelentősen az új előfizetési csomagok esetében, amelyek egyelőre még nem elérhetők Magyarországon. A MAX ugyanakkor egyéni sikert könyvelhetett el azzal, hogy párizsi olimpiát is követhettük rajta.
Van olyan havi kiadásunk, amire alig figyelünk, pedig tízezreket fizetünk rá
Nem tudatosodik bennünk, hogy havonta mobiltelefonálásra, otthoni internetre, illetve különböző streaming- és online szolgáltatásokra is rengeteg pénzt elköltünk. Érdemes résen lenni.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.