A vállalkozói lét jelentős lemondásokkal és kihívásokkal jár. A nők szerepe különösen érdekes, jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt évtizedekben, de az egyenlő esélyekért folytatott küzdelem még korántsem ért véget. Gyakran azért kezdenek saját vállalkozásba a nők, hogy kitörjenek a munkahelyi üvegplafon alól, vagy hogy olyan rugalmasságot teremtsen, amelyet a hagyományos alkalmazotti jogviszony általában nem kínál.
Számos kihívással kell szembenézniük a női vállalkozóknak, mint például a finanszírozáshoz való nehezebb hozzáférés, a sztereotípiák leküzdése, valamint a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtése
– mondták az Economxnak a MeNŐ szervezői.
Kell tervezni vagy inkább nem?
Az eseményen a vállalkozásindításról Viszkok Fruzsi online tartalomgyártó elmondta: sokáig nem is tekintette vállalkozásnak, amit csinál. „Számomra ez egyszerre hobbi, szabadság és megélhetés” – mondta, kiemelve, hogy ez az út nemcsak az álmai, például a könyvírás megvalósítására ad lehetőséget, hanem szakmai szinten is új kapukat nyitott meg előtte.
Benes Anita, a Daalarna vezető tervezője ezzel szemben már a kezdetektől céltudatosan építette vállalkozását. Ruhatervezőként nem találta meg azt a közeget, ahol szabadon alkothatott volna, így létrehozta saját világát. Az egyediség és a minőség iránti szenvedélye vezetett a márka megalkotásához.
Krizsó Szilvia egyáltalán nem tervezte, hogy vállalkozó lesz, de a körülmények végül erre az útra terelték. Az újságírói és televíziós karrierje során megszerzett tapasztalatok erős alapot adtak, és hamar felismerte, hogy a mai gazdasági környezetben elengedhetetlen a több lábon állás. Kiemelte: az idő feletti kontroll motiválja leginkább.
„Nem jutottam elég széles közönséghez, ezért költöztem át az online térbe, ami egyfajta katalizátorként működött számomra, hogy elérjem az embereket” – hangsúlyozta Cserháti-Herold Janka termékenységtudat-szakértő, tartalomgyártó.
Ilyenek a női vállalkozók
A nők gyakrabban szembesülnek kihívásokkal az üzleti életben, mint a férfiak, ezt tetőzi az önbizalomhiány.
„A témában végeztünk egy kutatást, amelyből egyértelműen kiderült, hogy a női vállalkozók médiareprezentációja alulmarad a férfiakéhoz képest. Illetve az is megfigyelhető volt, hogy a női vállalkozók mennyivel bátortalanabbul kommunikálnak magukról és üzleti tevékenységükről a közösségi médiában” – mondták a szervezők.
Mindig az internet a megoldás?
Az online jelenlét ma már szinte elengedhetetlen a vállalkozások számára, de mindenki másképp közelíti meg ennek jelentőségét. Benes Anita már a kezdetekkor felismerte az online tér erejét: az elsők között hozott létre weboldalt a szektorában, ma pedig már csapatával több mint 14 platformot kezelnek. Kiemelte: ez gyakran elvonja a figyelmet a kreatív alkotásról.
Egyre több vállalkozás pedig kizárólag az interneten működik, így fel sem merül a kérdés, hogy jelen legyenek-e a világhálón.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!