Megszüntette a kormány július elsejével a kötelező akciózást. A Nemzetgazdasági Minisztérium a múlt héten jelentette be, hogy a több mint egy éve bevezetett intézkedés elérte a célját: segítségével sikerült először egy számjegyűre csökkenteni, majd alacsony szintre szorítani az inflációt. 

Nem kell ugyanakkor búcsút intenünk a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett, a www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online Árfigyelő rendszernek. A platformot a GVH és a 
kormány közösen hozta létre azzal a céllal, hogy az árak összehasonlíthatóságán
keresztül fokozza a versenyt a kiskereskedelmi piacon, ezzel pedig hozzájáruljon
az infláció letöréséhez. 

Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján  a GVH szerint az online Árfigyelőben elérhető alapvető termékkategóriák döntő többségében jelentősen csökkentek az átlagárak, egyes termékek esetében akár több mint 40 százalékkal.

Ez igaz például a korábban ársapkás termékek majdnem mindegyikére: a burgonya több mint
43 százalékkal, az étolaj és az M-es tojás 39 százalékkal, a finomliszt pedig több mint 31 százalékkal kerül kevesebbe átlagosan a korábbi ársapkás árához képest.

De nemcsak a régi ársapkás termékek esetében, hanem a kötelező akciózással érintett termékeknél is jelentős árcsökkenéseket tapasztalhattak a fogyasztók.

Az Árfigyelőben megtalálható termékkategóriák között egyébként a legtöbben húsfélékre, a csirkemellre és a sertéscombra kerestek rá, harmadik helyen pedig a kristálycukor árára voltak kíváncsiak.

Itt az infláció új csomagolása, majd kiszúrja a szemünket

Március végéig a boltokban csaknem 600 kiszerelés-csökkentést rögzített a Nébih rendszere. Ehhez azonban nem muszáj a hivatal honlapját böngészni, március 1-je óta ugyanis egy újabb kereskedelmet érintő szakpolitikai intézkedés keretében „Vigyázzon, a termék kisebb lett!” felirattal szembesül minden vásárló, ha a szemügyre vett árucikk mérete vagy térfogata csökkent. Neve is van az egyre szűkebben szabott grammoknak és millilitereknek: zsugorinfláció.

A részletekről ITT írtunk bővebben.