Továbbra is a biztosítás díja az elsődleges szempont az ügyfelek számára, ugyanakkor a nyújtott szolgáltatás minősége, a megbízhatóság és az elérhetőség is egyre fontosabb – derül ki az MBH Bank friss felméréséből. A díj alapján dönt az ügyfelek 71 százaléka, a szolgáltatások alapján 36 százalékuk, a megbízhatóság pedig 31 százalékuknál fő szempont.
A megkérdezettek 86 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással, és pozitív tendencia, hogy egyre többen kötnek hitelfedezeti biztosítást a nem várt élethelyzetekre. Több mint felük már tisztában van azzal, hogy biztosításokat akár a bankjukon keresztül is meg lehet kötni, ugyanakkor csak 26 százalékuk jelölte meg fontosként az online ügyintézés lehetőségét.
Az életkor előrehaladtával egyre nő a biztosítással rendelkezők aránya:
- a 18-26 évesek 41 százaléka,
- az 54-65 éves korosztály 59 százaléka rendelkezik biztosítással.
Lakásukat biztosítják a magyarok
A pénzintézet kutatásból kiderült, hogy a legtöbben (82 százalék) lakásbiztosítást kötnek. Ezt követi a kötelező gépjármű- (68 százalék), majd a baleset- és az életbiztosítás (48-48 százalék). Utóbbi kategóriában a nyugdíjbiztosítás is egyre népszerűbb, ami mutatja, hogy a nyugdíjas évekre vonatkozó öngondoskodásnak is egyre hangsúlyosabb szerepe van. Meglepő módon, utasbiztosítása is van a lakosság felének, de jellemzően ezeket a tengerparti utazások alkalmával, legfőképp egészségügyi kockázatokra kötik, többségében nem folyamatos kockázatviselésről van szó.
Azok közül, akik nem rendelkeznek lakásbiztosítással, mindössze 22 százalék véli úgy, hogy nem fontos, 21 százalékuk azonban nem engedheti meg magának a vonatkozó termékeket.
Van azonban egy ennél is jellemzőbb probléma, hogy a biztosítással rendelkezők közel fele nem frissíti évről évre az ingatlan értékét, ami kellemetlen helyzeteket teremthet egy esetleges káresetnél, mivel alulbiztosítottá válhat az ingatlan, ha több évig nem aktualizáljuk az értékét.
Felkészülés a váratlan helyzetekre
A hitelfedezeti biztosításokat a megkérdezettek 40-45 százaléka ismeri, ami rendkívül fontos, hiszen minél hosszabb egy adott hitel futamideje, annál valószínűbb, hogy a törlesztés során nem várt esemény (például betegség, baleset vagy akár tartós munkanélküliség) következik be. Ezekre pedig megoldást a lakosság túlnyomó részének csak a hitelfedezeti biztosítás adhat.
Internetes csalás elleni biztosítás
Mivel az internetes vásárlások száma folyamatosan növekszik, a csalások száma is megugrott a digitális csatornákon keresztül. A megelőzésről mi is többször írtunk (az online piactereken gyakori átverésekről itt írtunk részletesen), azonban biztosítási lehetőség is van, ez a csalások esetére köthető biztosítás – amelyről azonban a válaszadók 72 százaléka még sosem hallott, pedig rendkívül hasznos eszköz a visszaélések megakadályozására. Kártérítést kaphatunk, ha a termék hiányosan vagy sérülten érkezne meg, emellett jogi és informatikai segítséget is kaphatunk a digitális csaláskor, de eltulajdonított bankkártyával vagy mobiltelefonnal történő visszaéléseknél is használható.