A Magyarországon elérhető piacvezető webshopok közül már jó néhány elérhetővé tette a BNPL fizetési módot, a nyugat-európai internetes kereskedelemben pedig már a 20 százalékot is eléri a bevezetés aránya. 

Egy felmérés keretében a hazai InstaCash BNPL-szolgálató több mint kétezer vásárlót kérdezett meg a részletfizetési megoldásokkal kapcsolatos tapasztalatairól. A kutatásban résztvevők prémium ügyfeleknek tekinthetők, átlagos jövedelmük meghaladja az 500 ezer forintot, átlagos életkoruk 39 év. 

A MEGKÉRDEZETTEK 60 SZÁZALÉKA HAVONTA LEGALÁBB EGYSZER VÁSÁROL ONLINE, ÉVES ÁTLAGOS ONLINE KÖLTÉSE PEDIG MEGHALADJA A FÉLMILLIÓ FORINTOT.

Minél gazdagabb valaki, annál valószínűbb hogy online vásárol

Visszaesett a netes vásárlások száma, de a tehetősebbek még mindig az online térben élik ki magukat.
Részletek ITT.

A válaszadók 77 százaléka fontosnak tartotta a konstrukció 0 százalékos THM-ét, ami azt mutatja, hogy a webes vásárlók számára kiemelten fontos, hogy a szolgáltatás ne járjon extra költségekkel – értékelte a kutatás eredményeit az InstaCash társtulajdonosa, Antal Tomás, kiemelve, hogy a megkérdezettek 70 százaléka kényelmi szolgáltatásként tekint a részletfizetésre, mert az lehetőséget kínál arra, hogy a nagyobb összegű vásárlásokat több hónapra elosztva fizessék ki. 

Az is kiderült, hogy a kutatásban résztvevő vásárlók többsége a jövőben nem kíván a BNPL-től eltérő hitelterméket igénybe venni: 76 százalékuk nyilatkozott így, miközben arra is fény derült, hogy 

A VÁLASZADÓK EGYHARMADA A KONSTRUKCIÓ SEGÍTSÉGÉVEL MAGASABB ÉRTÉKŰ TERMÉKET TUDOTT VÁSÁROLNI, MINT AMILYET EREDETILEG TERVEZETT. 

Az InstaCash öt különböző kategóriában díjazza a legjobb három céget, amelyeknél elérhető valamely BNPL szolgáltatás. Az egyes kategóriákon belül a rangsor a legutóbbi lezárt üzleti év árbevétele alapján alakul. A díjazottak között olyan webshopok találhatók, mint  az AboutYou, a Beliani, a MediaMarkt, a nootbook.hu, a Homelux, illetve a Hilaris Hotels.