Az érintett két országnak a legrosszabb esetben akár 20-30 százalékkal is vissza kellene fognia a teljesítményét az olajfinomítókban, ami miatt akár 5-10 százalékkal is emelkedhet a kiskereskedelmi üzemanyag ára. Pletser Tamás, az Erste olaj- és gázipari elemzője szerint ez abban az esetben fordulhat elő, ha nagyon eldurvulnának a viszonyok, és ezért a szállításokat teljesen leállítanák a Barátság II. kőolajvezetéken – számolt be róla a Portfolio.
A gazdasági portál cikke alapján a Paraméter.sk emlékeztetett arra, hogy a szlovák és a magyar politikusok és azt szeretnék, hogy az Európai Bizottság nyomást gyakoroljon Ukrajnára a helyzet tekintetében. Ugyanakkor az is megoldás lehet, ha egy másik orosz cég biztosítaná az ellátást a Lukoil helyett.
Ha nem sikerül az Európai Bizottsággal sem egyről a kettőre jutni augusztusban, akkor az ügyben érintett két ország választottbíróság elé viszi az esetet, a vita pedig akár az ukránoknak járó uniós vámmentességet is felülírhatja.
Fenyeget a benzinhiány réme Magyarországon?
Még nem tudni pontosan, hogyan lehetne pótolni a magyar olajimport jelentős részét. Vészmegoldások már vannak.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Brit fegyverboom: Norvégia és Törökország vásárlása mindent vitt
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Ma a béke útját járni bátor cselekedet – Leó pápa elmondta, miért
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak