A koronavírus okozta járvány enyhülésével jelentősen elemelkedett a hitelkártya-kibocsátás, az OTP Banknál tavaly az előző évhez viszonyítva 33 százalékos emelkedést regisztráltak, 2022-ben pedig éves szinten 10 százalékos növekedésre számítanak – írja közleményében a pénzintézet.
Az igénylések számának alakulását a jellemzően tavasszal, nyáron, valamint ősszel meghirdetett értékesítési akciók befolyásolják, különösen májusban, júniusban élénkül meg a forgalom. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek egyre tudatosabban használják ki a kedvezményeket, és egyre több helyen fizetnek hitelkártyával.
Az OTP Bank adatai szerint az ügyfelek elsősorban a mindennapi élelmiszervásárláskor fizetnek hitelkártyával, de kiemelkedően gyakran használják ezt a megoldást a benzinkutakon, a divatáru üzletekben, az egészségügyi termékeket áruló boltokban, utazásra, barkácsáruházakban, lakberendezési centrumokban, illetve elektronikai szaküzletekben is. Az érintéses fizetési lehetőség bevezetésével és az elfogadói hálózat dinamikus bővülésével összefüggésben a pénzintézet tapasztalata, hogy összegtől függetlenül szinte minden vásárlási szituációban használják hitelkártyájukat a tulajdonosok.
Az OTP Bank ügyfelei által kezdeményezett vásárlási tranzakció átlagos összege 8400 forint, de a felhasználási helyszínekhez, helyzetekhez hasonlóan ebben is jelentős szórás figyelhető meg, az elköltött összeg alkalmanként a párszáztól a több százezer forintig terjed. Az OTP Bank ügyfeleinek kétharmada a szerződéskötést követő 60 napon belül használni kezdi a kártyáját, amit a hitelintézet akciókkal is támogat.
„Az előnyöket azok az ügyfelek tudják jól kihasználni, akik betartanak néhány fontos szabályt. A hitelkártyájukat csak vásárlásra használják, a határidőket pontosan megtartva fizetik vissza a tartozásukat. Így nem kell kamatot fizetniük, és akár 45 napig ingyen használhatják a bank pénzét, miközben a hitelkártya használatával olyan kedvezményekhez is hozzájutnak, mint például a pénzvisszatérítés, amit egy betéti kártyával nem kapnak meg”
– mondja Györkei Krisztián, az OTP Bank fogyasztási hitelek termékfejlesztési vezetője.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a tulajdonosok az elmúlt években egyre tudatosabban használják a hitelkártyájukat, igyekeznek maximálisan kihasználni a konstrukció kínálta lehetőségeket, előnyöket és folyamatosan növekszik azoknak a száma, akik időben törlesztik vissza hitelkeretüket.
A tudatosság azonban nem csak a pénzintézet ügyfeleire jellemző, hiszen az OTP Bank megbízásából készített országos kutatás eredménye szerint a hitelkártyát használók elsöprő többsége, 90 százaléka rendszeresen vagy alkalmanként figyeli a jóváírásokat, több mint háromnegyede pedig az internet- vagy mobilbankban követi a kiadásait, hogy mindig képben legyen aktuális pénzügyi helyzetével kapcsolatban.