A napokban derült ki, hogy hogy szeptember 14-én a Duna Aszfalttal aláírták a Paks-Kalocsa Duna-híd építésére vonatkozó, 92 milliárd forintos szerződést.
A híd építését eredetileg 16 milliárd forintra, a Paks-Kalocsa főútét, a kapcsolódó körforgalmakét pedig 14,8 milliárdra becsülték, ám ez az összesen 31 milliárd forint öt év alatt 77 milliárdra nőtt, a projektet pedig egy 14,9 milliárd forintos kapcsolódó mellékút építése egészíti ki - olvasható a portálon.
Hogy ez az összeg mekkora azt jól szemlélteti, hogy a nem messze lévő dunaújvárosi 2×2 sávos (azaz dupla akkora) autóút-hidat 2007-ben 54 milliárd forintért építették meg. Ez mai áron a KSH beruházásiár-indexe alapján 89 milliárd forint lenne.
A G7 a NIF-től közérdekű adatként elkérte a 2015-ös tervet, amelyben napi 2 200 egységjármű forgalommal számolnak. Ez annyira kevés, hogy még egy sima útépítést sem feltétlenül indokolna. A mellékutaknak van hasonló forgalma.
A híd megépítésének szükségességét rendre a paksi erőművel indokolják. Mással persze nem is tudják, mert az új útvonal nem kapcsolódik egyetlen új kelet-nyugati korridorhoz sem.
A portál szerint ennek a pénznek a töredékéből korszerű kompokat lehetett volna vásárolni és azzal megoldani a paksi dolgozók bejárását. Így - ha 30 éves megtérüléssel és napi 2 200 autóval számolnak, akkor minden egyes átkelés a hídon 3000 forintjába kerül az adófizetőknek.