Az Intrum legfrissebb felmérése szerint Magyarországon hatéves csúcsot döntött a pontos számlafizetők aránya: a válaszadók 74 százaléka rendezte időben pénzügyi kötelezettségeit.

Ez javulást jelent a járvány előtti időszakhoz képest, ám az infláció, a magas hitelköltségek és az energiapiaci bizonytalanság továbbra is komoly nyomást gyakorol a háztartásokra.

A késedelmes fizetések okai jelentősen eltérnek Magyarországon és az európai átlagtól.

  • Míg Európában a válaszadók 40 százaléka válaszolt úgy, hogy azért csúszott meg, mert elfelejtette időben fizetni a számláit;
  • addig Magyarországon a fogyasztók többsége, 48 százaléka anyagi problémákra hivatkozott, ami jelentősen meghaladja a 29 százalékos uniós átlagot. 

Ezen kívül további 19 százalék technikai akadályokra (például rendszerhibákra vagy átutalási problémákra) panaszkodott.

A Bank360 által ismertetett Európai Fogyasztói Fizetési Felméréséből (ECPR) kiderül az is, hogy

  • Magyarországon a késedelmes számlafizetés gyakran visszatérő probléma: a válaszadók 53 százalékának rendszeresen gondot okoz a határidők betartása. 
  • A magyarok pénzügyi jövővel kapcsolatos bizalma is alacsony: csupán 40 százalékuk biztos abban, hogy hitel nélkül képes lenne fedezni egy nagyobb, váratlan, 100 ezer forint körüli kiadást, míg a nyugdíjcélú megtakarításokat is sokan elérhetetlennek tartják.

A válaszadók túlnyomó többsége nem is látja az anyagi felemelkedés lehetőségét: négyből három szerint kemény munkával és megtakarítással sem érhető el anyagi siker. Az ország gazdasági helyzetének megítélése szintén borús: mindössze 14 százalék véli úgy, hogy javuló tendencia tapasztalható.