Akkor is megfelelt a Magyar Posta szolgáltatása tavaly az előírásoknak, ha egy év alatt 2952 ajánlott levél elveszett vagy megsemmisült volna - derül ki abból a válaszból, amelyet az állami vállalat a 24.hu-nak küldött. A portál erre a következtetésre azután jutott, hogy a Postához fordultak magyarázatért: egyik olvasójuk elsőbbségi levele vajon miért nem érkezett meg három hete. Kérdésükre pedig részletes választ kaptak arról, mit tekint az állami cég megfelelő szolgáltatásnak.
Megfelelőnek akkor minősíthető a postai szolgáltatás, ha az összes feladott ajánlott levél maximum 0,06 ezreléke vész el vagy semmisül meg. Ebből számolta ki a portál a tavalyi kézbesítési adatok alapján ezt a közel háromezres számot. A Magyar Posta 2017-ben 600 millió belföldi levelet kézbesített. Az összes levél 6,03 százalékát (több mint 36 millió darabot) adtak fel elsőbbségiként az ügyfelek, és 8,2 százalékát pedig (több mint 49 millió darabot) ajánlottként.
Kapcsolódó
Azt nem sikerült megtudni a Magyar Postától, hogy vajon hány olyan feláras vagy sima levél volt, amely 10 nap, három hét alatt, vagy soha sem ért célba. Ellenben a társaság annyit írt a 24.hu-nak, hogy statisztikai adatai szerint évről évre csökken az elveszett levelekről szóló panaszok száma.
A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.