A PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe alapján a tavalyi első- és harmadik negyedév közötti mérések,, illetve a negyedik félévre vonatkozó előzetes becslések azt mutatják, hogy a teljes magyar e-kereskedelmi piac 15 százalékos árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el.

Ebből azonban 330 milliárdot, azaz a növekedés 17 százalékát már az import adta, míg a belföldi kiskereskedelmi forgalom csak a 10 százalékát.

Vagyis a PwC közlése szerint a hazai e-kereskedelmi szektor fejlődését már nem a belföldi, de nem is az EU-s kereskedők jelentik, hanem a határon túli import kereskedelem. Erre a szektor közel 25 éves magyarországi fennállása óta nem volt példa.

A PwC szerint óriási nyomást helyez a magyar kereskedőkre a hazai vásárlók árérzékenysége, valamint a globális szereplők kedvező árai és az által kínált színvonalas szolgáltatás. Mindez technológiai fejlesztéseket, innovatív stratégiákat és fokozott marketingtevékenységet követel meg.

A közlemény egyértelműen sikerként könyveli el a Temu menetelését, amely azt bizonyítja, hogy a vásárlók egyre inkább az ár-érték arány alapján döntenek, miközben alapvető elvárássá vált a kényelmes ügyintézés, valamint a gyors kiszállítás is.

A kutatásban részt vett hazai vásárlók 48 százalékának az új vásárlók szerzése, 39 százalékának a vásárlási gyakoriság növelése, 35 százalékának pedig a tőkehiány jelenti a legnagyobb kihívást.

Az is kiderül a körképből, hogy az online vásárlók 34 százalékának, a 18-29 korosztály 47 százalékának található meg a telefonján a Temu applikáció.

77 százalékuk az olcsóbb, kedvezőbb árak miatt vásárolt a kínai webshopból, jelentős azonban azoknak az aránya is, akik a nagyobb választék, az egyszerű vásárlási folyamat és a magyar nyelvű weboldal miatt (is) őket választották – írják.

Az eredmények annak dacára alakultak így, hogy a Temu 2024 utolsó hónapjaiban némileg lendületet vesztett – amiben az emelkedő árai és a romló árfolyam egyaránt közrejátszott.

Teljesen elhűltek a vásárlók: padlóra küldte a Temut Trump

Miután az amerikai elnök eltörölte a két kínai webshop kis méretű csomagjaira vonatkozó vámmentességet, a héten folyamatos forgalomcsökkenést tapasztaltak.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.