„Az nem megy, hogy mediterrán adófegyelem van, de svédországi ellátórendszert próbálunk működtetni – ez matematikailag nem jön össze”
– mondta Jaksity György, hozzátéve, hogy a választott gazdasági modellnek szisztematikusnak és belülről konzisztensnek kell lennie a megfelelő működéshez.
Az elektromobilitás jelentős problémává vált a magyar gazdaságban. „A ’90-es években tárt karokkal vártuk az összes autóipari céget, hogy itt indítson üzemet és termelést, ez az akkori fejlesztési szakhoz jól illett és az integrációt is erősítette az európai termelési láncokba” – mondta Jaksity.
Ebből szép lassan le kellett volna szakadni az országnak, és nem kellett volna hagyni túlnőni egy ilyen alacsony hozzáadott értékű ágazatot.
„Amit pedig különösen nem szerencsésen csinálunk, hogy erre még ráépítjük az elektromobilitási részét, ami elsősorban az akkumulátorgyártásban jelenik meg”
– húzta alá.
A beszélgetésben szó volt továbbá:
- az euroatlanti integrációról,
- a magyarországi elektromobilitási problémákról,
- az 1990-es években kialakult gazdasági modellről,
- tőkésítésről, külföldi tőkeberuházásokról,
- a magyar lakásállomány elavult helyzetéről,
- az ellátórendszerek problémájáról,
- valamint a hozzáadott érték fontosságáról.