A magyarországi szolgáltató központokról készült vizsgálat 27 üzleti szolgáltató központ és 19 ezer ember részvételével készült.
A Deloitte a Nemzeti Befektetési Ügynökség adatai alapján ismertette: jelenleg Magyarországon már több mint 100 vállalat működtet ügyfélszolgálati, pénzügyi, HR, IT vagy éppen marketing szolgáltató központot. Ezek hozzávetőleg 42 ezer embert foglalkoztatnak Budapest mellett elsősorban Debrecenben, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Miskolcon és Nyíregyházán.
Lukács Eszter, a Deloitte szenior tanácsadója elmondta: a trendek egyértelműen a folyamatosan növekvő SSC-szektor további fejlődésére és terjeszkedésére utalnak, a szektor így a külföldi tőke egyik fő célpontjává válhat az elkövetkező években.
A közlemény szerint a szolgáltató központok terjeszkedésének fő elemei a működési terület bővítése, az új országok bevonása, és (néhány esetben) a céges fúziók és felvásárlások lehetnek. A felmérésből kiderült, hogy a terjeszkedésben fontos szerepe van a kormánnyal, az önkormányzatokkal és az oktatási intézményekkel való szakmai együttműködéseknek.
Az elemzők szerint a későbbiekben tovább erősödik a szolgáltató központoknál a központi funkcionális irányítás. Ugyanakkor már jelenleg nagy kihívás számukra a tehetséges munkaerő toborzása és a munkáltatói márka építése. Új lehetőségeket teremthet a magas szintű automatizáció, az SSC-szektor úttörő lehet a robotikai folyamatok alkalmazása terén is. A nemzetközi működés előretörése pedig szélesebb munkaerőpiacot és egyéb működési előnyöket eredményezhet.