Meghosszabbították a ferihegyi repülőtérre vezető vasútvonal tervezési szerződésének elkészítését - jelentette a Magyar Nemzet. A munkát ennek ellenére még idén nyáron be kell fejezni. Az eredeti határidő 2017 vége volt. A tervezés költsége eredetileg 1,48 milliárd forint volt, ami nem egészen 1,4 milliárdra csökkent. A tervezők a Főmterv, az InfraPlan és az Út-teszt.
A jelenleg ismert egyik elképzelés szerint a Nyugati pályaudvarral összeköttetésben lévő Kőbánya-Kispest állomásról indulna egy leágazás a 100-as vasútvonalon, amely a repülőtér alatt vagy mellett haladna el. Ott állomást építenének, és a kitérő Monornál kapcsolódhat be ismét a fővonali pályába.
Kapcsolódó
Egy másik, a közelmúltban ismertté vált terv szerint egy vállalkozó koncessziós formában hozná létre a vonalat, majd meghatározott ideig üzemeltetné. A kínai CRRC tett ajánlatot a Liszt Ferenc repülőtér és a Keleti pályaudvar közötti összeköttetés elkészítésére. Ennek a nyomvonala a MÁV-vonalakkal párhuzamosan, de külön pályán haladna. A szakaszon 13 híd épülne összesen 5,5 kilométer hosszan, azaz a pálya egyharmadán át magasvasútként haladna.
Mindkét megoldás mellett szólnak érvek és ellenérvek. Ha egy beruházó önálló, szigetszerűen működő pályát építene, biztos, hogy ott korszerű, műszaki értelemben egynemű rendszer jönne létre, amelyben a szerelvények haladását semmilyen külső körülmény nem akadályozná. Ugyanakkor a magyar vasút országos hálózatába beágyazott reptéri vasút közvetlen elérést biztosítana a vidéki nagyvárosok többségében lakóknak.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

A fasorba sincsenek az állampapírok: örülhet, aki egy másik hazai pályán fektetett be

Kritikus lehet az idei nyár Európában, be kell húzni a féket

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Változnak az idők: már egy mérnöknek sem elég angolul sört kérni

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

Egy új NAV-os húzás kesztyűs kézzel bánik a jogkövető adózókkal, de sokba fájhat a mulasztás

Hatalmas Trump-fordulatot remélnek a héten

Nagy tervek: a Kínán kívüli világot is meghódítaná a BYD
