A vizsgálat két hónapon keresztül az 1-es futópálya tartós lezárása alatt, majd újabb két hónapon át pályazár nélküli, úgynevezett üzemszerű állapot időszakában zajlott.

A szakértő úgy vélte, hogy a reptér zavaró hatásának vizsgálatánál háttérbe szorul a határérték és előtérbe kerül a szubjektív észlelés szerepe. Ez alapján arra a megállapításra jutott, hogy a zaj veszélyes mértékű.

Ez különösen a pályazárral érintett időszakra vonatkozik, leginkább este, éjszaka.

A zajterhelés-növekedés

  • 6 és 18 óra között 10 dBA (a dBA egy "abszolút" decibel skála, a viszonyítás alapja a hallásküszöbnek megfelelő hangnyomásszint)
  • 18 és 22 óra között 12 dBA
  • 22 és 6 óra között 14 dBA

volt.

A szakértő szerint tudomásul kell venni, hogy a zaj nem csak az emberi egészséget veszélyezteti, de csökkenti az ingatlan értékét és az ingatlan rendeltetésszerű használatát is korlátozza.

Úgy véli ugyanakkor, hogy az a zavarás területrendezési, műszaki és kárenyhítési eszközökkel csökkenthető.

Akit érdekel a teljes jelentés, ide kattintva letöltheti.