A korlátozáshoz szükséges jogszabály-módosítások "részben már életbe léptek, részben a legközelebbi jövőben életbe lépnek" - idézi az MTI a főpolgármestert.
- Ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét,
- a főváros felett kényszerűen végrehajtott éjszakai repülésekért akár 1000 eurós bírságot is kiszabhatnak,
- továbbá a zajmérési helyek számát az eddigi hatról tizenháromra növelik.
"Mindezek következtében az eredmény az lesz, hogy a mélyalvás időszakában gyakorlatilag Budapest felett a repülések megszűnnek" - fogalmazott.
Az intézkedések azt szolgálják, hogy az éjszakai repülési műveletek számát nullára csökkentsék. A hátszélre vonatkozó szabályváltozásoknak köszönhetően a jelenleginél több repülőgép közlekedhet a gyéren vagy egyáltalán nem lakott délkeleti irányba, illetve irányból - mondta Palkovics László.
A Budapest Airport oldaláról kiderül, hogy az éjszakai időszakban összesen 50, ebből a mélyalvási időszakban összesen 6 művelet tervezhető. Ettől eltérni kizárólag a légiközlekedési hatóság előzetes engedélye alapján van lehetőség.