Részben a fonódó villamoshálózat elindítása miatt mind az első, mind pedig a második negyedévben nagyot nőtt a villamosok utasforgalma. A különbség árpilis-júniusban szembetűnőbb, amikor 10,6 százalékkal emelkedett az utasforgalom és 109 százalékkal az utaskilométer.
A számokból kiderül, hogy az emberek a buszok helyett választották a kötött pályás közlekedést. A BKK persze nem bízta a véletlenre a dolgot, elég csak a megszüntetett 86-os járatra gondolni, amely helyett nem nagyon van más választása az utasoknak, mint a fonódó villamos.
Ettől függetlenül még mindig a busz a legnépszerűbb közlekedési eszköz (országos adatokról van szó - szerk), amely az utasok felét szállította a második negyedévben, míg a villamos részaránya 22 százalék. Nőtt a metrók utasforgalma is 2,3 százalékkal, amely kisebb éves bázisú emelkedés, mint az első negyedévben, de jobb, mint például a tavaly év végi.
Több ember kevesebbet utazott
A teljes magyarországi helyi személyszállításban 538,2 millió utas 2 milliárd kilométert tett meg. Előbbi minimális, 0,2 százalékos emelkedés, utóbbi viszont 0,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Vonat, busz
A helyközi közlekedésben vonattal 0,5 százalékkal többen 37,6 millióan utaztak, viszont a megtett út 1,8 százalékkal 2 milliárd kilométerre csökkent. Busszal 2,1 százalékkal utaztak kevesebben, és az utaskilométer is 2,4 százalékkal volt kevesebb a második, negyedévben. Ez 127 millió utast és 3,4 milliárd utaskilométert jelent.