Az előterjesztést a Miniszterelnöki Kabinetiroda készítette el, azzal a javaslattal, hogy az új ügynökség a Seszták Miklós vezette Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerüljön (jelenleg a turizmus "gazdája" az NGM - a szerk).
Sokat költene az állam
A kormány már tárgyalt az előterjesztésről, megrendelt bizonyos tanulmányokat, így március 9-én a végső döntést is meghozhatja.
Az állam most "nagyon sok pénzt" fog elkölteni brandekre, márkákra és nagyrendezvényekre, eközben partnerként tekint a piac szereplőire, az érintett önkormányzatokra, amelyektől semmilyen jogkört nem kíván elvenni - fogalmazott Rogán.
A magyar GDP-ben a turizmus mintegy 10 százalékos hányadot tesz ki, ami nem rossz eredmény, de van olyan közép-európai ország, ahol ez az arány 15 százalék - mondta a politikus. Véleménye szerint erre Magyarországnak is minden adottsága megvan.
Az állam a korábbinál sokkal többel tudna hozzájárulni a turizmus fejlődéséhez, amelynek egyik akadálya a források szétszórtsága. Emiatt célszerű, ha az állami feladatokat nem a hagyományos bürokratikus rendben, hanem egy rugalmas ügynökségen keresztül látnák el - mondta Rogán.
Ez nem is államosítás
Érvelése szerint nincs szó államosításról, hiszen az állam azt tartja meg, ami a sajátja, saját feladatait és forrásait rendezi egy helyre; nem kíván elvenni senkitől semmit.
Korszerű, új gondolkodásra kell áttérni, márkákat, brandeket kell felépíteni. Ezt bürokratikus struktúrában nem lehet megcsinálni, ezért javasolják azt az ügynökségi struktúrát, amely alá be lehet szervezni az összes feladatot, minél kevesebb bürokratával.