Szegeden évekig változatlan volt a közösségi közlekedés díjszabása, ám tavaly szeptembertől három lépcsőben növelik a szegedi járatokon a jegy-és bérletárakat. Mindez azt jelenti a Szegeder.hu helyi portál értesülései szerint, hogy a városban hamarosan még a budapestinél is többe fog kerülni a havi bérlet.

A lap emlékeztet, hogy a szegedi közösségi közlekedést átalakító rendeletet még a tavaly július 4-ei közgyűlésen nyújtották be. Ebben azzal indokolták az áremelést, hogy az elszabaduló infláció mellett a város az állami hozzájárulást már meg sem kapja, ráadásul a járvány hatására csökkent az utasszám és változtak a közlekedési szokások is.

Szegeden két év alatt a tömegközlekedés finanszírozási igénye 4-ről 7,3 milliárd forintra emelkedett, ezért a szegedi parkolási díjak mellett a menetjegyek és egyéb közösségi közlekedési díjtermékek árát is lépcsőzetesen emelik, utóbbinál nem csak 2023-ban voltak emelések, 2024. január 1-től ismét növekednek a jegy- és bérletárak.

Jelenleg így alakulnak a szegedi jegyárak: január 1-től az elővételben váltott vonaljegy a tavalyi iskolakezdéskor érvényes 390 helyett 430 forint, az elektronikus úton vagy automatából váltott jegy ára 450 helyett 500 forint lett, míg a sofőrnél váltott ára 550-ről nőtt 600 forintra. Az általános havi bérletért a jelenlegi 8000 helyett már 8800 forintot kell fizetnünk. 

Elkezdték használni a hódmezővásárhelyi villamost

Folyamatosan nő a TramTrain forgalma – állítja a vasúttársaság. A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos forgalma, utasainak száma februárban megközelítette a 200 ezret – közölte a MÁV-START. Csúcsidőben 20 percenként váltják egymást a járatok, a szolgáltatás pontos és kiszámítható. Ennek köszönhető, hogy januárról februárra 7 százalékkal nőtt az utazások száma a járműveken, februárban már 193 ezren utaztak bérlettel vagy jeggyel. A MÁV szerint március első két hetében az utasszám majdnem elérte a napi tízezret, így a havi forgalom 200 ezer felett lehet, és a várakozások alapján májusban folytatódhat a növekedés, hiszen a TramTrain-járatok esetében is kedvező változást hoz a vármegye- és országbérlet bevezetése.