A villanyautók elterjedésének egyik gátja a magas ár mellett, hogy még kevés az áramkút, mindenesetre elkészült a rendelettervezet (zip) amely az áramtankolást és ezen belül is az árakat szabályozza.
Lényegesebb szabályok:
- A töltési díjat az áramkút üzemeltetőjének a honlapján kell ismertetnie.
- A töltés ideje alatt percenként (forint/perc) vagy kilowattóránként (forint/kWh) határozható meg az egységár, azonban tájékoztató jelleggel mindkét elszámolási módot fel kell tüntetni (percenkénti elszámolás esetén maximális kapacitást alapul véve kell feltüntetni a kilowattóránkénti egységárat, míg kilowattóránkénti elszámolás esetén maximális felvételt alapul véve kell szerepeltetni a percenkénti egységárat).
- Az áramkút működtetője megszabhatja a töltés utáni türelmi időt és erre az időre percdíjat határozhat meg.
- A türelmi idő lejártát követően a töltési hely elfoglalásáért egyszeri díj vagy percdíj is szedhető.
- Ha valaki úgy foglalja el az áramkutat, hogy nem tölt, akkor az üzemeltető egyszeri díjat vagy percdíjat kérhet tőle.
A villanyautósok az áramkút-üzemeltetővel szerződést köthetnek, amely alapján szerződésben meghatározott nagy vagy normál teljesítményű elektromos töltőponton és feltételekkel tankolhatnak áramot. A nyilvános áramkút üzemeltetőjének lehetővé kell tennie, hogy a villanyautósok előzetes szerződéskötés nélkül, eseti alapon tankolhassanak. A tervezet szerint a szolgáltatásnyújtás, illetve a szolgáltatásnyújtás során - tehát az áramtöltésért - megkövetelt regisztrációs vagy azonosítási feltétel egyúttal nem jelenthet kötelezettséget az eseti töltésen kívüli, további töltési szolgáltatás igénybevételére.
Egyelőre rendelettervezetről van szó, azaz még nem lépett életbe.