Budapesten több kerületben is változnak a parkolási szabályok: még több lesz a fizetős zóna, többek között Újbudán, Kaszásdűlőn és Albertfalván. Terézvárosban, Erzsébetvárosban, Józsefvárosban és Ferencvárosban is magasabb összegeket kell majd fizetniük az autósoknak, mert jelentősen csökkentik a kerületi lakosok kedvezményeit.
Terézvárosban jövőre egész pontosan az első gépjárműre 36 ezer, a két tonna saját tömeget meghaladó gépjárművek esetén 72 ezer forint lesz az éves parkolási engedély ára – írta közösségi oldalán Soproni Tamás, a kerület polgármestere.
Egy olyan beépített környezetben, mint Terézváros, mindennél nagyobb értéke van a közterületnek. Olyan értéke, amit nehéz pénzben kifejezni, mégis csaknem mindenki fizet érte: a vendéglős, a könyvárus, a szálloda, a koncertszervező, mindenki, kivéve az autósok, akik ennek a területnek a legnagyobb részét használják. Azaz még annál is többet, hiszen kerületünkben tavaly a 6378 parkolóhelyre 8466 engedélyt igényeltek és adtunk ki, azaz ha mindenki parkolna akinek engedélye van, jóval túllógna a kocsisor a kerület határain
– közölte Soproni Tamás.
A polgármester hozzátette: az autósokra van optimalizálva a közlekedés: a közterületek körülbelül 85 százalékát ők használják, csak 15 százalék marad minden más funkcióra, járdára, parkra, játszótérre.
Az elmúlt évtizedek várostervezése kizárólag arról szólt, hogy a tervezők újabb és újabb ötletekkel jobb körülményeket biztosítottak az autók számára. Parkolóházak, mélygarázsok, okos parkolás, végeláthatatlan parkoló autósor az utcákon (…) Az utóbbi időben a várostervezési tendencia változik. Egyre több tervező látja be, hogy a városnak az emberről kell szólni: a város azért van, hogy az ember abban jól érezze magát, jól éljen, a terek, a funkciók az otthon érzését szolgálják, és az utak, utcák ne csak közlekedési, hanem társadalmi funkciót is betöltsenek
– sorolta az érveket a terézvárosi polgármester, aki szerint eljött az idő, hogy Budapest belső kerületei között Terézváros is rátérjen egy másik útra, és számos nyugat-európai nagyvároshoz hasonlóan enyhítsék a környezeti károkat. Ehhez csökkenteni kell a belvárost használó autók számát úgy, hogy az eddigi ingyenes közterület használatot megszüntetik.
Az éves parkolási engedélyekből befolyt pénzt a Terézváros 2030 program keretében:
- városfejlesztésre;
- a lakossági parkolás rendszerének fenntartására;
- valamint a kedvezményes társasházi parkolóhelyek biztosítására fordítják.
Az érintettek, azaz a terézvárosi lakos autótulajdonosok természetesen nem örültek a hírnek: a polgármester posztja alá jó pár dühös, méltatlankodó komment érkezett, amelyek sokallják és igazságtalannak tartják az áremelést.
Volt, aki azt írta: „ilyen nagy emelés szinte már büntetés”, más azt emelte ki, hogy a parkolási díjért eddig évente 7 ezer forintot kellett fizetni. Olyan is volt, aki egyenesen kijelentette, hogy újabb sarcról van szó, majd feltette a költői kérdést: „ez nagyon brutális emelés. Az arany középutat nem lehetne választani?”
Terézváros ajtót mutatott az Airbnb-nek
Iskolateremtő lehet a budapesti 6. kerület ügydöntő népszavazása, amelyen a rövid távú szálláskiadás tiltása mellett voksolt a többség.A részletekről ITT írtunk bővebben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!