Az áruházlánc közleménye szerint folytatódik az általános árszintcsökkentés, miután januárban több mint kétezer, februárban pedig 400 termék árát vitte lejjebb, május közepétől pedig további több mint kétezer árucikkre vezet be az eddiginél alacsonyabb árakat.
A vállalat többek között az energiaárak világpiaci mérséklődéséből, a forint árfolyamának erősödéséből, valamint a beszállítói árak csökkenéséből eredő árkülönbözetet adja tovább vásárlóinak, az átlagos árszintcsökkenés mértéke a 2000 termék esetén 9,4 százalék.
Érzékelhető a világpiaci változások kedvező hatása
Az utóbbi időben az energiaárak világszerte mérséklődtek, míg a forint árfolyama javult, ami a Tesco is kedvezőbb üzleti körülményeket teremtett, ezért a fogyasztói árakban is szeretnék érvényesíteni ezeket a pozitív hatásokat.
Bízunk benne, hogy szállítóinkkal együttműködve hamarosan további árcsökkentéseket jelenthetünk be. Ehhez a beszerzési árak további csökkenésére van szükség, ezért fontosnak tartjuk, hogy szállítóink áraiban is minél jobban megjelenjen a világpiaci változások pozitív hatása
– mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco magyarországi vezérigazgatója.
Vékonyodik a vevők pénztárcája
Április közepén írtunk arról, hogy a magyarok manapság érezhetően egyre kevesebb pénzből gazdálkodnak. Ezt tapasztalva a Tesco működési igazgatója, Martin Coulam elmondta, hogy csökkent a hús- és tejtermékek iránti kereslet, de zöldségből és gyümölcsből is kevesebbet vásárolnak a korábbinál.
A hazai vevők óvatosan költenek, folyamatosan keresik a kedvezményeket, leárazásokat, miközben a saját márkák is egyre szélesebb körben terjednek. Elsősorban a ruházati, háztartási és kertészeti cikkek esetében látszik, hogy mennyire megváltoztak a vásárlói szokások, de szükséglet szempontjából hátrébb rangsorolódtak a szépség- és babaápolási szerek, valamint az állateledelek is.